Lördag.

Äntligen helg.
Dock får jag inte besök förrän imorgon, så jag tänker åka in till biblioteket idag, innan jag måste städa jättemycket, särskilt mitt badrum. Jag hatar att städa badrum, det är så mycket att tänka på.

Jag kan verkligen inte sluta lyssna på Five for fighting. En lätt berusande drog som kan få mig från att vara nere till att se lite ljusare på tillvaron. Sedan är jag mycket medveten om att rockband inte är mycket bättre än pojkvänner, men det är inte alltid jag orkar tänka på det.

It's never a wish better then this when we only got a hundered years to live.

Nästa helg ska vi åka till Norrköping, träffa Lena och Göran, och Hanna för första gången. Det vill jag verkligen, och bara det att jag har planer gör att det känns som att jag har fått lite ordning på mitt liv. Jag tror faktiskt att jag har det, iaf jämfört med tidigare. Sedan kan man ju finslipa på allt.

På måndag är det dags att bli introducerad inför det andra karaktärsämnet, då ska vi vara i grupperna, inte i klasserna, vilket betyder att jag ska vara tillsammans med Sabina, Nora och Sophia, som jag inte har träffat de två sista dagarna, och på något sätt känns det bra att hoppa emellan två klasser så här, jag har definitivt börjat att vänja mig vid det.

Och jag tycker att det är märkligt att folk har så svårt att genomskåda saker, jag tänkte på det Cicci gjorde mot sin mamma, ett rent skådespeleri, det betyder att hon har samvete nog att lura vem som helst, vilket betyder att jag aldrig kommer att lita på henne, vilken situationen än är. Det som skrämmer mig är att det nog bara är jag som tänker så långt. Det kan betyda två saker:
1. Jag är paranoid
2. De andra är naiva
Jag röstar för det andra alternativet.

Om lite mer än fem minuter ska jag åka, till biblioteket, jag vet inte om jag vill ha min bror med mig, jag känner för att återvända till minnena från förra året på egen hand. Staden jag steg för steg har börjat att lämna bakom mig.
Sen tänkte jag på en grej, att jag nog vill läsa psykologi, och jag hoppas att den kursen finns att välja på min skola.
Och som avslutning, tre Five for fighting-låtar alla människor borde skaffa och lyssna på:
1. Superman (it's not easy)
2. America town
3. 100 years

Kommentarer
Postat av: Anonym

1. Superman (it's not easy)

Den är jättefin :)

2007-04-08 @ 16:16:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback