Måndag.

Vilken dag.
Otroligt lång har den varit.
Jag pratade med Lee igår, från klassen. Vi kom överens om att vi började tio idag, för att det stod så på Tick-tack (hemsidan), trots att det på schemat stod nio. Egentligen visste jag ju att vi inte började tio, men det är ju sån där fakta man gärna bortser från när man vet att det finns en chans att få ta åtta-tåget istället för sju-tåget.
Mattediagnos iaf. Eftersom vi kom en timme sent fick jag sju minuter på mig, vilket var väldigt praktiskt, för då kan de tro att det gick så dåligt pga tidsbegränsningen, men om jag ska vara helt ärlig tror jag inte att det hade gått mycket bättre om jag hade haft en halvtimme längre på mig. Lite bättre, men inte mycket. Jag hatar verkligen matte.

Så hade vi manus efter det, i fyra timmar. Jag hade sett fram emot det, det låter så himla intressant och som att det skulle passa mig. Det var det inte. Det var riktigt tråkigt. Jag tror att det är den usla lärarens fel. Hon sög verkligen på pedagogik. Men man kanske lär sig. Jag är glad att Sabina, Nora och Sophia är med i den gruppen, och att vi inte är i klasserna. Det är mycket bättre så här.

Imorgon ska vi fortsätta med manus på morgonen, sedan efter lunch (som jag måste spendera utan SNS), ska vi ha bild, och det är så fruktansvärt jättetråkigt att jag.. jag måste gå, annars ringer de hem, men jag har en stark lust att bara strunta i alltihop och åka hem vid elva-tiden.

Ser inte fram emot idrottsdagen på fredag. Ärligt talat, jag tycker att det är ett extremt dåligt sätt att lära känna varandra på. Vuxna tycks tro att det här med vänskap är en enkelt ekvation: tonåring+tonåring=vänner. That's not true, though. Synd.

Nej, nästa vecka hoppas jag att det blir foto, så att vi får gå ut lite och hitta lämpliga motiv. Det skulle vara ganska trevligt. På tal om det tog Sabbo ett par otroligt fula bilder på mig idag. Jag hatar sånt. Jag hatar kameror. Egentligen.

Det är 25 grader på mitt rum och jag känner mig om inte kall så iaf frusen. Sjukdomen sprider sig genom kroppen och Gud vad skönt om jag får vara hemma ett par dagar nästa vecka, även om det inte är praktiskt. Det är ju ganska enkelt att sjukanmäla sig på den här skolan... Hungrig är jag också, jag måste nog ta tag i mitt liv^^


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback