Julhelg

Jag har slösat bort den här dagen på absolut ingenting.
Lennart har varit här, vi har ätit mer julmat, jag åt cheesecake till frukost, jag har umgåtts lite med Joakim, lite med Emma, mest har jag känt mig trött och jobbig, mer än vanligt.

Gårdagen var bra däremot. Jag vill nästan kalla det en perfekt julafton, mycket bättre än förra året. Alla välkända traditionsmoment var med, såsom julmaten, Kalle Anka, julklappsutdelning, tomtebesök, Paradisaskar, Twistpåsar, Karl-Bertil Jonsson, dock fick jag inte titta på Kan du vissla Johanna? som jag tycker så mycket om.
Det enda jag inte är nöjd med är min egen julklapp till lillasystern, men jag hade inte så mycket att välja på så där en dag innan julafton.

Pappa ringde till mig igår, han kommer med flyget till Arlanda imorgon, jag möter honom i Skycity runt halv sex, och Marianne hämtar oss och tar oss till Gimsbärke. Joakim följer inte med, han kommer upp några dagar senare, och det ska bli skönt, att få några dagar där för mig själv.
Sen får vi se om jag åker till Sarah, eller om Sarah kommer hit.
Jag ska träffa Julia imorgon också, det känns som att det är bestämt, sitta på Edenborgs, byta julklappar, kanske utföra något i protest mot samhället, kanske inte.
Jag har inte köpt något till Anton, det känns dumt, men bara om han har köpt något till mig, vilket jag inte är säker på, jag har inte träffat honom på flera veckor. Jag överlever.

Kommentarer
Postat av: Erica,

Jag såg kan du vissla Johanna?
Hur kan den alltid vara bra? :).

2006-12-30 @ 09:36:50
Postat av: Josefine

Jag älskar Kan du vissla Johanna? Man blir så glad av den. Nästa år SKA jag se den :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback