Nysnö

Första snön.
Det är inte helt sant.
Dagen vi kom hem från Gotland, andra november eller något liknande, var det snökaos i hela landet, men jag fick aldrig uppleva detta eftersom allting hade lagt sig när vi klev av båten klockan åtta på kvällen, och den faktiskt lilla mängd snö regnade bort inom två dygn eller så.
Det här känns som första snön.
Och även om en halv centimeter snö inte gör världen tystare, så har den definitivt blivit, på bara någon minut, otroligt mycket vackrare.
Jag längtar efter de där stora, blöta snöflingorna som är underbara att fånga på tungan.
Jag längtar tills den dag jag får uppleva min egen Döda poters sällskap-scen. Fast jag slipper helst kräkas.
Snön, gråten, skriken vill jag gärna ha där. Den scenen är bäst i hela filmen, iaf förra gången jag såg den, det var nog i september, kanske oktober, när jag fortfarande gick i skolan, och det var den scenen som verkligen fick mig att känna något.

Imorgon har vi städdag på biblioteket, men vi ska inte damma av borden, vi ska sortera böcker i hyllorna. Sedan har jag jullov. Det känns bra. På torsdag åker jag in till stan, om jag har tur, riktig tur, kanske jag får träffa Julia då också. Annars är väl fredag lite sista chansen, sedan åker allihopa bort, och det ska bli så skönt! Jag vill bara bort! Jag vill träffa Lars och Sarah och fira nyår. Jag måste köpa saker till pakkespelet.
Jag kan gå in på In & Finn, jag hatar den affären, men det finns säkert ngt roligt och dyrt där.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback