The distance just makes it worse

Två veckor kvar till jullovet.
Exakt.
Idag.
Den tjugoförsta
blir jag fri från mina plikter,
som uppstått genom begäret av pengar. Jag hatar pengar.
Men jag ska nog bli bibliotekarie när jag blir stor, plugga i Borås och ha årskort på Borås djurpark.
Pappa hade det när han bodde där nere, och jag förstår varför.
Jag skulle kunna sitta där hela vårarna, köpa glass, sitta och skriva med lejon som utsikt. Och sälarna åt andra hållet. Helst på vardagarna när det inte är så mycket annat folk där.
En trevlig lägenhet hade han också. Ibland saknar jag Borås, men det gör inte pappa, säger han, så det är väl bra att han kom därifrån.
Pappa kommer hem över nyår. Jag och min bror kanske gör honom sällskap upp från Arlanda. Vi är alltid i Borlänge över nyår, och de traditioner som Heidi införde i Gimsbärke, lever kvar, trots att hon själv har varit ute i bilden de senaste två-tre åren.
Jag längtar dit. Till fyverkerier, hoppa-ner-från-stolen-skål, fondue, pakkespel, Twist-godis, julklappsutdelningen. Stämningen.
Julia, Anton och jag hade en tanke om att sitta uppe på taket på Odengatan vid tolvslaget, man ser otroligt långt däruppeifrån, det skulle säkert vara jättehäftigt. Men det skulle ju inte gå, för taket skulle vara täckt av snö, och halt av isen. Det verkar inte som att det kommer frysa på till nyår, så det kan väl hända att de hamnar däruppe på nyår.
Inte jag, dock, men jag hoppas på att träffa dem dagarna innan nyår, veckan efter har jag planer, kanske, i Falun, där Sarah är inblandad. Ronja och jag funderar på att träffas också, det var jättelänge sedan, och jag menar det. I mars i år, träffades vi senast efter skolan, när vi såg Container (<3), och var på Containermuseet.

Jag har köpt The Royal Tenenbaums för femtio kronor. Jag älskar The Royal Tenenbaums.
"Varför får han flytta hem?"
"Men han är ju deprimerad"

Kommentarer
Postat av: RoraaStar

ååh, Container <33


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback