Torsdag.

Underbart.
Min blogg fungerar igen.
Jag blir alltid lite handfallen när saker inte är som de brukar vara.
Idag har varit en bra dag.
Det började med att jag gick upp lite tidigare än vanligt, ungefär då jag borde gå upp, fast aldrig orkar, så jag hann äta frukost, jättenyttigt, fullt med fibrer och järn och kalcium. Haha, jag fick godkänt i hemkunskap.
Jag och Dorota var nere i Magasinet och städade. Helt underbart att vara där, när alla böckerna är äldre än 1956, och de luktar antikvariat, och känns hur härliga som helst att blädda igenom. Jag nästan ryser vid känslan av mina fingrar över deras pärmar. Jag älskar gamla böcker. Vi ska fortsätta nästa vecka.
Förra året klädde Helens dotter Saga ut sig till jultomte och delade ut inslagna böcker till alla barnen som kom. I år ska det inte komma någon tomte, för Saga är i Nya Zeeland, och Johanna vägrar, men de inslagna böckerna, som blev över, från förra året, har legat i bokhyllan ett år nu, och de behövde inte vara inslagna längre, så jag fick i uppdrag att paketera upp dem igen. Otroligt stimulerande arbete, måste jag påstå. Även fast jag inte fick böckerna, kändes det som om det var julafton. Nej, inte riktigt, men...ljudet när jag slet upp papperet, prasslet när jag gjorde små bollar av det, och de fina nya böckerna...Det är så, mitten räknas aldrig. Saker ska vara nya, eller riktigt gamla, i en reklamfilm ska man säga allt viktigt i slutet och i början, ingen minns vad som sagt i mitten, allting är anpassat för unga, eller för gamla, de mittemellan finns inte.
Imorgon har jag tagit ledigt. Klockan tio ska jag till min läkare, det kanske tar en timme, resten av dagen ska jag vara hemma och titta på film och läsa böcker. Idag lånade jag två nya böcker. Jag har elva olästa biblioteksböcker hemma, en ljudbok och tre filmer. Jag har en del att göra. Jag kanske ska städa lite också. Det beror på om Julia kommer i helgen eller inte. Jag vill att hon gör det, och tittar på Roman Polanski med mig. Jag har bara sett en enda Roman-film i hela mitt liv, fast att brorsan har fem stycken. Och en på datorn.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback