27th of November

En av de absolut bästa födelsedagarna någonsin.
Dels för kalaset jag och Julia hade igår,
dels för idag, förstås.
Jag fick inte alls många presenter, och det känns jättebra,
mamma brukar alltid stressa ihop en skara paket utan att riktigt...mena dem, för att öka på mängden.
Ett halsband, tre tröjor, en filt, lite godis och ett skrivbord.
Jag och lillasyster trängdes i sängen, och jag fick Prinsesstårta, och marsipanen på den var mycket godare än marsipanen igår.
Micke var inte med och firade, han skulle till jobbet, men Joakim hade sovmorgon, och mamma är fortfarande sjukskriven.
Ingen på biblioteket vet om att jag fyller år idag, och det spelar ingen roll. Skönt, mest.
Idag fick vi de nya utlåns- och återlämningsapparaterna installerade, så det blev mycket jobb med att lära låntagarna det nya systemet, lära sig själv det nya systemet. Det verkar som om folk har förlorat sin läsförmåga på senare tid, hur svårt är det att följa instruktionerna? de ville alltid stoppa ner kortet i kvittoskrivaren, fast att skärmen visade att det var fel. Det kanske är så att man blir lite stressad där med en ny maskin och så ska dessutom bibliotekarien se på när man trevar sig fram. Jag vet inte.
Jag hade lust att skriva på lunchen, men samtidigt en spärr, så jag visste att det aldrig skulle bli bra, så jag tränade på Amerikas stater istället, det är min nya nisch, jag ska lära mig allihopa, och när jag kan det ska jag plugga in deras huvudstäder. Pappa kan säkert hjälpa mig.
Måndagar på biblioteket är roligast. Då sköts disken av Inger och Tomas på eftermiddagarna. De är en oslagbar kombination. Jag och Inger hade faktiskt väldigt roligt i slutet, och Tomas gjorde sitt bästa för att ta fram alla dåliga saker med allt det nya (vi har flyttat om lite vid ingången också..)
Tomas slutar om två dagar, Inger om sju arbetsdagar, måndagarna kommer att bli så tråkiga.
Mamma var och handlade i Nynäs, så jag slapp ta tåget hem, vilket var skönt, och jag hade fått tre kort, ett från farmor, ett från Britta, ett från Emmas farmor Gunborg, av någon anledning jag inte kan förstå. Pappas kort kom redan i fredags, och Sarah's kommer förhoppningsvis imorgon. Under dagen har också Malin, Sarah, Andie, Jennie och Anton hört av sig, vilket var fler än vad jag räknade med.
Glad blir man sådana här dagar när allting går bra.
Mamma och jag åt tårta och pratade lite nere i köket, Joakim ville inte ha, och Emma ville hellre ha välling. Mamma berättade att hon skrivit till en tjej som vill sälja sin Berner sennen, och fått svar, och nu gäller det bara att övertala Micke, för det är inte säkert att han vill. Jag hatar att han känns som en spärr exakt hela tiden utan att ha några argument för det. Jag vill ha en hund.
Jag fick otrolig ångest idag, när jag tänkte på skolan, en slags meningslöshetskänsla, så jag försöker att låta bli att tänka på tiden som väntar efter sommarlovet. Jag måste söka skola i februari.

"Jag tycker så synd om James Bond, han är en sådan sorglig karaktär" Tomas

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback