Färgglad som shampoo.

Jag stjäl orden ur munnen på dem omkring mig. Jag stjäl allt det Tomas säger, jag gör det till mitt, det är inte svårt, det är enkelt.

Jag satt i personalrummet tillsammans med Anders, Johanna och Tomas på eftermiddagen och fick ett helt nytt perspektiv att ta till mig. Tomas kastade åt mig en mandarin och jag kunde inte göra annat än lyssna.

Jag skrev ner lite hur jag kände, sedan när de andra gått:
Alla frågar samma frågor,
alla skänker samma blickar,
jag tänker samma tankar
som alltid,
som har fastnat.
Någonstans i mitten är jag tom
som sovrumsgolvet
som duntäcket
som skriket som ger upp och tonar ut.

Det kändes passande, eftersom de höll på med att utse vinnare i dikttävlingen. Jag läste Christians bidrag, tyckte om det, läste det igen, hatade det, smugglade med en kopia, tänkte på Julia, träffade Julia, lät henne läsa, hade fel om vad hon tyckte.

Fängsla tankarna nu.
Och ge mig utrymme.

Kommentarer
Postat av: Erica,

Varför var inte du med i den tävlingen?

2006-11-07 @ 17:46:03
Postat av: Josefine

Var inte uppmärksam på att den pågick. Dessutom ger det inte så mycket.

2006-11-07 @ 21:09:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback