Fredag.

Ett kort inlägg innan Julia kommer.

Det har nog varit en av de bättre dagarna på arbetet, mest för att jag fick jobba självständigt, och för att jag fick sitta i disken, jag tycker om att sitta där, men inte med Anders för han blir så nervös. Jag har städat hela ungdom facklitteratur idag, det tog tre timmar, fast det var bara för att jag stasade på att inte göra det fort, jag hatar att stressa igenom saker, och dessutom hade jag inget annat för mig. Man hittar en massa konstiga böcker när man går igenom hylla för hylla så där, och så förbannar man alla människor som inte kan sätta tillbaka böckerna rätt, hädanefter ska jag alltid tänka på var jag ställer böckerna. Arbetsskador kommer fort.

Btw har Anders på biblioteket, han av de två männen där som har glasögon och ser ganska tråkig ut, gått på Hagaskolan i Borlänge, samtidigt som Johanna Nilsson, en av mina absoluta favoritförfattare, och det kan hända att pappa har gått på den skolan, jag ska ringa och fråga honom någon dag. Fast han är ju ändå mycket äldre än Johanna, och Anders också i sådana fall.

Jag fick en egen användare på Book IT idag, så nu känner jag mig lite stolt med egen nyckel och kod och tillgång till datorerna. Det känns lite som på Östasiatiska när jag och Sanna tog hissen ända upp till personlarummet, och inte behövde bry oss om skyltarna där det stod 'Endast personal'.
Men nu är det fredag och det känns hur skönt som helst. Nästa vecka kommer jag inte ha något schema att följa, men jag kan anta att uppgifterna blir ungefär de samma, jag bara önskar mig lite mer självständigt arbete. Innan dess ska jag ha filmkväll med Anton och Julia, Julia kommer om tio minuter, sedan fortsätter vi till Torö, och på söndag kanskekanske jag ska träffa Andie och Lee över en fika, det skulle vara rätt trevligt.
Nu måste jag gå och möta Julia.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback