Fredag.

Jobbig dag.
Jag har inte kännt mig särskilt bra idag, nacken gav mig huvudvärk och jag blev trött och kunde inte ta för mig riktigt när jag satt i disken. Det var skönt att sitta inne på Anders kontor och jämföra priser på Internet, sådana uppgifter är bra sådana här dagar, så jag önskar att jag var en riktig bibliotikarie. Chocken från igår har lagt sig, jag ska ringa Julia alldeles snart, men något säger mig att hon inte orkar med mig idag. Kanske imorgon.
Min mp3-spelare tycker inte om mig, när jag satte den på laddning i morse sa den att den redan var fulladdad, vilket inte var sant, så den har varit urladdad hela dagen. Jobbigt. Dåliga dagar är jag beroende av den. Bra dagar också kanske.
Om Julia inte vill träffa mig idag, vill jag bara sitta bort tiden i tv-soffan och äta mig tjock på sådant man inte borde stoppa i sig. Titta på någon dålig amerikansk komedi som jag kan såga på filmtipset.se
Nej, jag känner mig trött och miserabel, jag vill bara sätta mig med en bok, men inte förrän jag har fått tag på den där Julia, men hon svarar ju inte, jag blir galen.
Dorota ville att jag skulle komma och jobba imorgon också, jag var nästan nära att säga ja, bara för att få någonting att göra, men det vill jag ju inte egentligen.
Idag fick jag bränna en skiva åt Siw, det är lite roligt att jag har fått alla datoruppgifter, som hon tanten igår som inte kunde skriva ut sina bilder, som det bara var att klistra in i ett dokument, och hon blev så glad och gav mig en tia i dricks. Hon var rolig, för det satt en engelsk (jag vet inte var han kom ifrån, han pratade engelska, och väldigt lite svenska) kille bredvid henne, och hon började prata med honom, som om de alltid känt varandra, på knagglig engelska. Tanten: "Vad heter kapabel på engelska?" Anders: "Vad heter Internet på engelska?" Den engelska killen bara log och skakade på huvudet emellanåt.
Och sedan har jag ju gjort lite reklamlappar till Siw också, hon skyller på att hon har så mycket att göra, att hon inte hinner lära sig, jag är säker på att det inte handlar om tidsbrist. Hon är så otroligt mycket Nynäshamn att jag blir nervös när vi sitter i fikarummet allihopa. Gunilla var in en sväng idag, jag hade inte fattat att hon var sjukskriven på lång sikt, men hon ska tydligen opereras, och det ska Helen också, och Tomas och Inger slutar,, jag vet inte hur det här ska gå riktigt. Anders blir min handledare istället för Helen, och visst, Anders är trevlig, precis som alla andra där, och han har gått i samma skola som Johanna Nilsson (och min pappa), men han är alltid så nervös när jag är där, ute i disken med honom. Jag skriver exakt samma saker i alla mina inlägg, jag vet, men det är kanske de sakerna jag tänker mest på. Kanske.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback