Jag älskar listor.

1. vad heter du? Josefine
2. vad skulle du vilja heta ifall du själv fick välja? Savannah
3. vilka andra namn tänkte dina föräldrar ge dig? Isabelle
4. vilket stjärntecken är du? Skytt
5. vilken årgång är du? 1990
6. var bor du? Segersäng^^
7. bott utomlands? Nej.
8. flyttat antal gånger? 9, om man är noga, vilket jag är
9. vart skulle du vilja bo? Utanför London
10. vilken skolklass? Går inte i skolan
11. vad vill du bli när du blir äldre? Bibliotekarie kanske? :P Eller författare.
FAVORITER
1. Filmer? Lukas Moodysson, American beauty
2. Låtar? Åh! Counting crows? Recovering a satellite är helt underbar
3. Årstider? Höst.
4. Mat/dryck? Intresserar mig inte.
5. Djur? Katt, kanske
6. Färg? Jag och färger funkar inte så bra ihop
7. Parfym? Jag vet inte?
8. Tv-program? Filip och Fredrik! Tycker inte om tv så mycket
9. Ämne i skolan? Går inte i skolan. Svenska
10. Sysselsättning? Skriva

KLÄDER
1. Vad använder du just nu för jacka? Min active-jacka från förra året
2. Vad använder du just nu för skor? Mina höstconverse, jag behöver nya skor
3. Favoritfärg på kläder? Jaa.. nästan allt jag har är svart
4. Favoritmaterial på kläder? Tyg? Inte vet jag.
5. Vilka kläder skulle du vilja ha just nu? Jag behöver ett par nya byxor
6. Favoritaffärer? Myrornas^^
7. För ungefär hur mycket köper du kläder för i månaden? Jag köper inte kläder, oftast
8. Favoritmärke? ?
DITT RUM
1. Stort, litet eller mitt emellan? Det är ganska stort
2. Vilken färg på tapeterna? Vit-spräckliga
3. Vilka färger går rummet i, i övrigt? Mycket vitt
4. Favoritmöbel i rummet och varför? Har ingen favorit direkt^^
5. Vad vill du ändra där inne? Det mesta. Det är Julias fel.
6. Vad har du där inne av följande:
a) Tv? Ja
b) Video/dvd? Ja/Ja
c) Dator? Ja
d) Stereo? Ja
e) Telefon? Ja
7. Vad ser du om du tittar ut genom ditt fönster? Det är mörkt nu, men lyser i grannarnas fönster
8. Vad gör du oftast i ditt rum? Sitter vid datorn? ^^
9. Vem förutom du brukar sova i din säng? Ingen vad jag vet
10. Favoritpryl i rummet? Jag tycker om mina böcker

BLANDAT
1. Vad heter din morfar? Hans. Fast han lever inte.
2. Var har du i din:
a) Jackficka just nu? Min jacka har inga fickor?
b) Skolväska just nu? Ingenting tror jag
c) Handväska eller liknande just nu? En massa saker! Plånbok, kollegieblock, bok osv
3. Vad är du beroende av? Lypsyl!
4. Vilket land kommer du i från? Sverige
5. Vilken sorts lipsyl använder du? Nueva om jag får välja
6. Vad tror du på? Tror på?
7. Vilken religion tillhör du, om du nu tillhör någon? Ingen. Tycker inte om religion.
8. Vad köpte du senast? Två ostfrallor och en drickyoghurt

9. Har du nåt husdjur? Nej.
10. Vad bor du i? Friggebod

GREJER
Plånbok: Haha, en fejk CK
Tandborste: En svart, från apoteket
Smycken: Grodan från Bolivia
Solglasögon: Nej. Jag tycker inte om solglasögon
Underkläder: Ja
Nagellack: Nej.

1. Ta närmaste bok och slå upp sidan 18, rad 4 - vad står där? ?tiden i ljuset. Hundra höjdare ? Filip Hammar, Fredrik Wikingsson
2. Sträck ut din vänstra arm så långt du kan, vad rör du vid? Tiokronan jag fick av den tacksamma tanten på biblioteket
3. Vad var det senaste du såg på tv? Något barnprogram med Emma
4. Utan att se efter, gissa vad klockan är: Tjugo i sju? [in fact: 18.49]
5. Bortsett från datorn, vad hör du just nu? Ingenting. Verkligen.
6. När var du senast utomhus och vad gjorde du då? Gick emellan husen, eller gick ifrån tåget
7. Vad tittade du på innan du började svara på den här undersökningen? Kollade igenom mina dokument.
8. Vad har du på dig? Byxor och tröja
9. Drömde du något inatt? I så fall - vad? Det var något om Julia och Anton i Stockholm, eller om det var Visby, jag hittade inte, fast försökte, och vi satt och pratade? Det var nog om Visby.
10. När skrattade du senast? Jag minns inte. Idag, antar jag.
11. Vad finns på väggarna i rummet där du är nu? Inte mycket. Ett par citat, ett par tavlor, Container-vykort, en almanacka, en hylla, en spegel
12. Har du sett något konstigt på sistone? Så mycket konstigt folk på biblioteket!
14. Vilken var den senaste film du såg? Inside man. Den var rätt bra.
15. Om du blev multimiljonär, vad skulle du köpa? Jag skulle? åka till Danmark med Julia
16. Berätta något om dig själv som folk inte känner till. Folk vet ingenting om mig.
17. Om du kunde förändra EN sak i världen, utan att ta hänsyn till politik och skuldkänslor, vad skulle det vara? Jag vet inte. Jag vet inte, och jag vet att jag är tråkig.
18. Tycker du om att dansa? Nej.
19. George Bush? Kunde väl vara bättre, antar jag?
20-21. Vad skulle dina barn heta, pojke resp. flicka? Jag kan inte välja! Lucas och Isa, eller Felix och Stella, eller Vera och Elliot, eller---
22. Skulle du nånsin överväga att bo utomlands? Har inte den frågan varit förut? Ja. Jag vill bo i England. Mycket regn, lite sol.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback