Kaerlighed.


   "Varför har det funnits en tid innan vi träffades? För
mig känns det inte så."
    "För mig finns det en tid innan. Det är som en gräns,
allt bra på ena sidan och allt dåligt på den andra"
"
"
"Innan jag träffade dig kunde jag stå och prova ett par jeans
och tänka: Vad spelar det för roll om de passar pefekt. Det
roligaste som kommer att hända idag kommer ändå att vara
när jag får kolla på reprisen av Beverly Hills. Jag kan lika
gärna köpa en svart plastsäck, det blir billigare."
"Jag antar att du aldrig gick runt i en plastsäck"
 "Nej, jag köpte oftast tråkiga kläder som skulle matcha
mitt tråkiga liv. Eller så köpte jag roliga kläder och hoppa-
des att de skulle förändra min personlighet. Det fulaste jag
köpt var en självlysande rosa väst. Jag fick för mig i prov-
rummet att den var fin. Sen hade jag ångest varje gång jag
öppnade garderobsdörren i över ett år tills jag gav bort den
till en klädinsamling."
"
Gunnar Ardelius

Jag antar att det är så här ångest gestaltas på det allra vackraste sätt.
Det enda jag vill göra är att ringa ett samtal, jag läser siffrorna högt för mig själv.
I telefonboken tillhör siffrorna Mannie, men det är inte sant.
Om en och en halv timme ska jag ringa dit och säga allting som jag inte kan säga.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback