Sömnlös.

Jag vaknade tre i morse. Sedan dess har jag inte sovit. Jag gick till jobbet iaf, det hade inte tjänat något att vara hemma. Först led jag mig igenom lite städning på K och Q med Dorota, och tog tidigare lunch än vad jag egentligen vill, men ibland har man inte så mycket att välja på.
Jag återhämtade mig en aning efter maten, och sedan fick jag sitta vid Johannas dator och göra skyltarna till barnavdelningen. Jag satt där inne i två timmar, men jag är fortfarande inte färdig. Jag orkade inte mer bara. Det blir inte så bra heller, ser inte så proffsigt ut, men det kanske inte begärs, jag känner mig inte särskilt proffessionell inom ämnet.
Jag borde städa rummet nu. Egentligen. Men de flesta kanske vet hur det känns att ha en hel natt osoven i huvudet, och samtidigt ha krav på sig att prestera något. Det är jobbigt. Men Julia kommer ikväll. Tror jag. Antar jag. Det var så vi sa igår, men man vet ju aldrig, man vet aldrig vad Julia bestämmer sig för över natten. Å andra sidan finns det inte så många andra lösningar.
Jag kom hem en halvtimme tidigare än vanligt, det var så otroligt lugnt i disken idag så de hade ingen användning för mig. Sedan jag kom har jag suttit framför tv:n, dels för att kolla på någon deckare, dels för att ta hand om min lillasyster, som inte ville att jag skulle gå upp hit, men jag måste ju städa. Måste.
Fem dagar till min födelsedag.

"En öl - en cigg - en kille"

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback