And if we still don't have a clue

Vi har middagsgäster. Jag hatar det.
Det är okej när det är Rolf och Magrethe, som igår, eftersom de är våra grannar och jag är van vid att träffa dem. Det är värre när det är som idag, Anders och Pia, Mickes vänner, som jag träffat två gånger innan och som har två barn, och det jobbgaste är när både Anders och Micke blir så där småfulla och jättedryga.

Jag börjar nästan bli lite nervös nu, men för vad vet jag inte riktigt. Eller, ja, för att vi åker till Gotland imorgon, men det borde inte finnas något att vara nervös för, det är bara så att jag alltid blir så här. Så fort det händer något nytt, måste jag alltid oroa mig, och jag har aldrig någon anledning.
Det enda jag ska komma ihåg nu är tandkräm och mobilladdare, det känns som om jag ska vara borta resten av mitt liv eller så.
Det ska bli så otroligt skönt. Jag kommer visserligen inte kunna träffa pappa knappt, och jag kommer få stå ut med Anton och Julia i fyra dygn utan uppehåll, men jag tror, jag hoppas, att det goda ska överväga det dåliga.

Det enda bra med just dessa middagsgäster är att vi får tillbaka våran Kenny Starfighter-film, jag kan inte hjälpa att jag tycker om den.

Det har varit en väldigt jobbig dag, jag har inte mått så bra, så jag har försökt läsa men inte lyckats, jag har försökt packa men inte lyckats, jag har försökt lyssna på P3 star men inte lyckats koncentrera mig. Tills slut blev enda lösningen att lägga mig i soffan och titta på Zoolander. Så jag är fortfarande inte klar med packningen, men det löser sig, antar jag.

Jag lyssnar på Fall out boy för första gången på länge. De är trevliga, men de tillhör nog den där kategorin jag ska lägga bakom mig. Vi får se om Anton kommer längre med sin The way out is through-övertalning under den här resan. Ett tag fick jag för mig att jag hoppades på det, men jag har nog ångrat mig.

Och jag ska börja på biblioteket om en vecka! Jag tycker det ska bli så roligt,, för jag älskar böcker, och jag vill vara med Helena, för jag vill bli engagerad i någonting. Jag hoppas att det här ska hjälpa mig upp lite, så att jag slipper känna mig helt så här. Om jag sköter mig riktigt bra kanske jag kan få sommarjobb där också :)

Jag lyssnade på Badly drawn boys nya skiva idag förresten, singeln Nothing's gonna change your mind är helt underbar -This would be easier of you'd understand.

Jag har dessutom fått Gold med Spandau ballet, jag hade den förut, men den försvann nog med den förra mp3-spelaren, nu fick jag den av Joakim igen, och jag har saknat den, jag kan inte annat än att tycka väldigt mycket om den låten även fast jag nog aldrig kommer kunna lista ut varför. Jag är mycket för stämning nu för tiden, det kanske har med det att göra.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback