Måndag.

Jag såg att jag inte skrivit sedan i onsdags, det kändes konstigt.
Dagen började dåligt. Jag vaknade sex, och då hade jag haft svårt att somna, så jag var jättetrött, men kunde inte somna om, så jag gick upp halv åtta.
Det skulle komma någon inspektionsman till oss idag. Halv tio eller så. Micke skrämde mig med det igår, jag hatar när han gör så, blir så där saklig och torr och tråkig. Han är ofta så. Jag vet, jag klagar mycket på honom, men på något sätt tycker jag att han förtjänar det.
Mamma hade bestämt att vi skulle åka till biblioteket idag, hon var nämligen ledig, och Joakim var sjuk, så vi var nästan fulltaliga hemma, särskilt som Micke började sent.
Människan på biblioteket, som jag inte minns namnet på, jag som är så bra på namn, verkade skeptisk i början. Jag var väl också sån innan. Folk som hoppar av gymnasiet är slött folk som hamnat snett, på något vis. Jag kanske är så? Jag känner mig inte så. Jag orkar bara inte, och dessutom blev allting fel  och jag vet inte hur jag ska våga göra om det nästa år. Men ju mer jag berättade för människan på biblioteket, desto mer slappnade hon av. MVG i svenska och engelska imponerade på henne, det var tur att det nämndes^^ Hon verkade till slut ganska positiv till att ge mig en praktikplats, men måste prata med sina kollegor. Får svar på onsdag. Hoppas.
Jag har köpt hårfärg, om det går bra har jag ganska nära min naturliga hårfärg ikväll, farfar kommer blir nöjd? Det känns skönt,, bli lite mer neutral, som jag vill bli, även fast den svarta färgen, som verkligen inte är svart längre, länge kändes som en trygghet.
När jag kom hem bestämde jag mig för att klippa håret i nacken, för det ska ju vara kort, och det var det inte, och jag brukar klippa det själv, det brukar vara svårt att göra det dåligt. Det var bara det att jag fick mersmak. Klippa hår är ganska stimulerande. Så jag klippte av håret på ena sidan, och gjorde ett tappert försök på andra sidan, men det blev inte lika bra. Julia ringde till mig, och jag bad henne komma och redigera frisyren [hon skrattade ganska länge åt mitt tilltag, jag vet inte riktigt varför, kanske för att hon hade svårt att föreställa sig situationen, i sådana fall ser jag det som ett bra skratt, även för min del]. Men Julia hade inte tid eller ork eller whatever idag, så vi ska träffas imorgon. Om det inte regnar vill jag åka in till stan imorgon. Eller... nej, jag vet inte, för Julia slutar ett, men hon ska säkert träffa Anton, och han slutar inte ett, så hon kanske vill...jag vet inte varför jag resonerar det här.
På söndag åker jag till Gotland. När jag kommer hem därifrån, när lovet är slut, kommer jag vara mer än tusen kronor fattigare. Det måste vara värt det. Iaf, då, vill jag köpa lite film, tror jag. Sådana där filmer man inte kan leva utan. The Royal Tenenbaums, en av mina absoluta favoriter. Och kanske nummer två Wes Anderson också, Life aquatic.
Jag ska plocka undan på mitt rum. Jag ska lägga undan alla cd-skivor jag inte lyssnar på, alla böcker jag inte bläddrar i, alla skolmappar och pärmar, alla småprylar, allting som tar onödig plats. Jag fick lite inspiration när jag var hos Sarah, hennes rum är tomt men ändå väldigt trevligt, vilket jag inte bara säger för att verka snäll eller så, jag tycker väldigt mycket om det rummet.
Jag har för lite böcker. Jag hatar det. Men böcker kostar så mycket pengar. Jag tror att jag vill läsa Konsten att vara Ela igen, en av mina absoluta favoritböcker, men jag tror inte att jag vågar. Dessutom har jag inte tid. Först måste jag läsa:
1. About a boy (snart avklarad)
2. Monsterräddning
3. The journey to river sea
4. Kazans stjärna
5. Jag minns att jag sprang
6. Berättelsen om Pi
7. I skuggan av ett brott
8. Kalla det vad fan du vill
Sedan kan jag läsa Ela. Jag kommer inte läsa alla de här böckerna, jag vet. Men jag kan ju alltid hoppas att jag ska ta tag i mig själv och göra det, nu när jag har så mycket tid att spendera.
Drömmarnas väg, förresten, måste jag också läsa^^
Nej. Nu tog Motion city soundtrack slut, så det blir ett ypperligt tillfälle för mig att avsluta det här inlägget och istället gå ner och leta efter en flyttlåda som jag kan packa ner alla fula saker i.

Justin Pierre, sångaren i Motion city soundtrack

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback