Mrs. Potters lullaby

Hey I can bleed as well as anyone
but I need someone to help me sleep.

Det var på väg att bli en katastrofal dag.
Jag gick upp sent men var fortfarande jättetrött, så är det alltid, jag kan aldrig få vara otrött, jag hatar det.
Mickes bil står hemma. Joakim är på övervåningen, men han sover.
Jag gör iordning ett par mackor, men vi har ingenting att dricka hemma.
Jag slår på tv:n, men det går ingenting sevärt, så jag skummar igenom DN:s kulturdel från igår. Jag älskar DN, men jag är inte på humör.
Det slutar med att jag tittar på Cartoon network, det säger allting om tv på torsdagsförmiddagar. Fast Courage den hariga hunden innebär iaf lite flashbacks.
Joakim kom ner efter ett tag, han satt i soffan med mig en stund, men vi sa ingenting och ett tag senare försvann han in i badrummet.
Då öppnas ytterdörren och mamma och Micke kommer in.. De har varit hos läkaren och de har köpt pizza, men inte till mig. Det gör att jag inte äter någon lunch idag, jag hatar att försöka hitta på något att äta, och jag hatar att laga till det.
Vi ser film istället, jag och mamma och Joakim. Vi såg på Bagdad café, det var lite roligt eftersom jag och Sarah pratade om den när vi var och hyrde film.
Den var bra, faktiskt. Bättre än jag hade trott att den skulle vara.
Mitt när jag och mamma tittar på The little zoo that could, och dagen håller på att urarta till en riktigt hemsk tv-dag, ringer Julia. Då är klockan halv tre, och jag tänker ändå att hon har slutat tidigt, för jag har verkligen förlorat tidsperspektivet. Hon vill komma hem till mig, så jag går upp och städar undan det jag kan medan jag lyssnar på With or without you.
Vi pratar inte så mycket som vi brukar göra. Jag är fortfarande trött, och Julia är kanske det samma, jag vet inte. Direkt när vi kommer hem arrangerar vi frisörsalong i mitt rum och hon klipper av mig allt hår och snart kommer även Anton in genom dörren och vi pratar om hans ryska bok som verkar helt värdelös, i säkert tjugo minuter.
Julia är ledig imorgon, så hon behövde inte åka hem, så hon ska sova hos Anton, vilket betyder att de inte behövde ta sex-tåget, vilket var skönt, för det hade blivit stressigt, nu kunde vi spela Crash istället, och Julia och Anton börjar alltid argumentera så fort de spelar tv-spel eller datorspel.
Ja, det är skönt att min frisyr är fixad. Igår var jag ute i stan med absolut hemmaklipp, det var inte jättefint.
Gud, den här dagen har känts så lång. Imorgon ska jag till biblioteket, och jag vet inte vad jag ska göra med den där Ola. Kanske åker jag till honom utan att ha beställt tid, men jag kan inte åka med Joakim, och då vill jag inte gå dit, för jag hittar inte till honom, och jag vägrar virra omkring inne på gymnasiet och gissa åt vilket håll jag ska. Så jag kanske struntar i att åka till Ola imorgon och gör det efter lovet istället, eller så ringer jag och pratar med honom.
Jag trodde att min Counting crows-period skulle gå över ganska fort, men varje gång jag lyssnar på dem upptäcker jag hur otroligt underbar musiken är, framför allt hur underbara texterna är.
Jag skulle vilja läsa i resten av mitt liv. Synd att det är Efterlyst ikväll^^

Kommentarer
Postat av: Pim

Åh, du måste lyssna på Kill Hannah. Måste.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback