Onsdag.

Den här dagen började lite jobbigt.
Jag var i mitt hus. Dörren till stora huset var låst, Joakim hade åkt till skolan, mina nycklar låg i hallen i det stora huset. Slutsats: jag kom inte in i det stora huset.
Maggies bil stod på uppfarten, Maggie har en extranyckel, men Maggie öppnade inte när jag ringde på, så jag gick in till mig och ringde till mamma, som sa att jag skulle ringa till Joakim, och då ringde jag till Joakim, och han sa att jag skulle ringa när jag kom till gymnasiet. Så, jag tog första bästa pendeltåg, gick av vid Nynäs gård, traskade hela vägen till gymnasiet, ringde till Joakim, väntade på honom utanför ingången, fick nyckeln av Joakim, traskade hela vägen tillbaka till Nynäs gård, hoppade på tåget mot Nynäs, hoppade på tåget till Västerhaninge i Nynäs, åkte hem. Jag kom hem halv två, då hade jag inte ätit något, eller druckit något på hela dagen.
Då gick jag hem och lagade mat, och jag måste säga att jag är lite stolt över det, för det är något jag inte brukar göra, jag brukar nöja mig med ungkarlsmackor och digestivekex eller något sånt. Pastan blev inte ens sönderkokt.
Och sedan gick jag upp till Joakim för att titta på Sanningen om Rödluvan på hans dator, den var jättesöt, särskilt den sjungande geten och den galna ekorren^^
Precis när jag tittat klart kom Joakim hem, och det var dags för mig att ta tåget in till stan för att träffa mamma. Vi hann äta och gå i typ två affärer innan Lady in the water började. Otroligt mysig film! Jag tycker om M. Night-vad-han-nu-heter-mer, mest för den där stämningen han förmedlar, även om det inte är värsta...Jag tycker om det.
Min dag har inte bestått av så mycket mer. För en stund sedan pratade jag med Julia, och hon ska ringa mig imorgon när hon slutar, men antagligen slutar hon för sent, om hon ska köpa bröd och så. Kan hända att jag åker in till stan ändå, efter att jag sett Frostbiten på Joakims dator, för han har ju fått en hel del filmer av Per.
Jag skulle lika gärna kunna vara med Bea och Tammi imorgon inne i stan och hjälpa dem med projektet, men Andie ska inte vara med, och jag ska ändå sluta.
Ja, jag har bestämt mig för att hoppa av gymnasiet. Det trodde jag aldrig om mig själv, och det jobbigaste, kände jag spontant, ska bli att berätta för pappa och Marianne.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback