Tisdag.

Jag gick upp vid tio-tiden, åt en dålig frukost, och såg på Lilla Kyckligen, bara för att jag blev på Lilla Kycklingen-humör. Och när jag väl såg på den blev jag på Signs-humör... Fast den har vi inte, så den kunde jag inte, och jag tänkte ändå ta ett-tåget in till stan. Så, jag åt en dålig lunch och gick upp till mig igen, för att.. göra mig iordning. Och då ringer Julia. Hon och Anton är hemma hos Anton (klockan är halv ett, så man kan anta att ingen av dem har varit i skolan^^), och det håller på att beställa biljetter till Gotland, och nu kommer vi hem på torsdagen, vilket inte är så bra ur pappa synvinkel, men jag orkar inte tänka på det. Vi har båtbiljetter, det ska bli så otroligt skönt och bara vara där.. med Julia och Anton i fyra dagar. Undrar om jag kommer stå ut med det? Det blir väl bra träning inför kollektivet antar jag :P
När jag kommer in till stan ringer jag Anton och träffar dem på Clas Ohlsson. En udda plats att hitta de två på, men jag gick mot avdelningen som kallades Konstnär, och mycket riktigt, där hittade jag dem^^
Först så tyckte jag att det verkade som en bra dag, en bra Anton/Julia-dag, men det var inte det, inte riktigt. Och är det en dålig Julia-dag är det enda man kan göra att lyssna på Julia och göra det hon vill göra, men Anton har väl tröttnat på att göra så, kan jag tänka. Efter lite spåning och lite disagreeing kom vi fram till en ganska bra (feminist-)plan. Den är iaf rolig att utföra, och August är den utsatte!
Vi tog ett par få bilder i Tegnérlunden, och skrattade lite åt att vi trott att strålkastarna var övervakningskameror (det hade varit ganska dumt om det varit så^^), och sedan satt vi oss i Gamla stan och Anton bjöd mig på russinbullar. Så gick Anton hem och kokade tortellini vi delade på tåget, för dagen har gått så otroligt fort, och mer hann vi inte innan klockan var tjugo över fem och tåget gick.
Imorgon är det onsdag, och jag tror att jag ska vara hemma hela dagen och titta på de Joakim-filmer jag inte redan sett, typ Asterix & Obelix, fast den har jag sett, inte sedan jag var liten bara.. Och Corspe bride, och Scrubs säsong 1&2 (säsong är ett så fult ord!). Äh, vi får se hur det blir. Det kommer en micro-man på förmiddagen, det ska bli jobbigt. Men det är väl sådant man får stå ut med, kan jag tänka.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback