Torsdag.

Ringde till Jennie, och hon grät (varför svarar man då?) för att hennes farbror kanske dör idag. Först så tänkte jag att det var ju ett dåligt tillfälle att bjuda på fika på, men sen tänkte jag att det egentligen måste vara ett ypperligt tillfälle. Eller kanske inte just när hon är jätteledsen, men jag skulle tycka att det var skönt att få träffa lite trevliga människor när man har en massa saker i huvudet, så att man kan få tänka på något annat än just det jobbiga?
Iaf, jag kände lite skuld när jag lade på, jag vet inte varför, men jag är sån. Så jag ringde till Julia istället som spatserade med Anton på Götgatan, och hon var som hon brukar och vi ska höras imorgon igen. Jag tror att jag ska träffa min rektor imorgon, klockan tre eller hur det var. Om det bara tar en timme eller så kan jag vänta på Julia i stan. Jag kanske ska vara i stan hela dagen imorgon? Jag säger alltid så, sen känns det alltid mycket lättare att stanna hemma och titta på Ordjakten istället. Men jag vill ut och skriva.
Pratade med Agneta, min AoL-lärare, tydligen hade jag inte blivit sjukanmäld i dag, fast att jag borde varit det. Bea och Tammi visste iaf att jag var sjuk, de får lösa projektet själva, jag orkar inte bry mig. Jag orkar inte bry mig om någonting som har med skolan att göra. Jag tror att jag ska krypa upp i ett hörn och läsa en bok.
Jag såg Frostbiten idag. Den var dålig. Inte för att jag hade förväntat mig något annat, men ska man vara först med att göra en svensk vampyrfilm kanske man kan göra det någorlunda bra iaf. Började se Sanningen om Rödluvan igen, den är så mysig. Men sen gjorde jag iordning samma lunch som igår, det var ungefär det som fanns hemma, fullkornspasta och creme fraise.
Jag funderar på att klippa av håret lite, men jag vet inte om jag orkar. Jag funderar på att städa upp i rummet, det har jag nog tänkt hela veckan, men jag orkar inte det heller. Idag är det Efterlyst, jag har tappat bort dagarna, men jag vet, att imorgon är det fredag och det är väl det enda som spelar roll. Jag funderar på att åka till Sarah nästa helg? Jag får väl ringa henne och prata lite med Julia, så får vi se hur det går med alla projekten, skylten som vi skulle gjort för jättelänge sedan, Det gäller livet som vi började på i söndags, och trädet jag inte vet om vi har planerat klart.
Nej. Nu ska jag lyssna på Counting crows och läsa böcker.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback