Fredag (!)

Jag har varit otroligt trött idag, men det måste ha varit en av de bästa idrottsdagarna jag har varit med om, just för att den var ganska slapp och att det fanns trevliga människor på plats.
Började med att jag träffade Andrea, Sebastian och Lilla Anna på busshållplatsen, och vi fyra gjorde sedan sällskap hela de fem kilometerna runt Gula slingan i Älta. Anna åkte sedan hem före oss andra, eftersom hon inte hade mat med sig, men att sitta och fika på gräsmattan i solsken var bara mysigt, och gav mig en chans att prata lite med Sebastian för första gången, och han verkar rätt intressant, måste jag påstå. Han liknar faktiskt en ung Michael Jackson och är lite så där fulsöt. Och djurrättsaktivist :)
Sedan åkte vi in till stan, jag skippade att åka med ett-tåget för att istället äta glass med Andrea och Sebbe på Sveavägen, men sedan fick Andie bråttom hem [don't ask me why] och Sebbe gick åt andra hållet och jag ville verkligen verkligen inte åka hem och slösa bort min dag, jag orkade inte det, jag hatar den där känslan av att bara..fördriva tiden. Så jag chansade och ringde till Julia som tur var befann sig i Sthlm, och skulle åka hem med nästa tåg, och hon gav mig erbjudandet att följa med henne hem till Torö, och jag tackade ja, det var nog det bästa som kunde hända.
Först tyckte jag att det var lite jobbigt, för Julia var så himla trött när jag träffade henne på tåget, och när hon blir trött blir hon, till skillnad från mig, helt flummig och speedad, och jag orkade inte med det idag. Men det bästa, och det sämsta, med Julia är att hon ändrar humör jättesnabbt. Så, väl hemma hos henne, nedsjunken i en soffa med sju andra mycket viktigare saker att göra, vände tröttheten till allvar och vi hade en av de där diskussionerna som fick mig att vilja umgås med henne från första början. Jag älskar det.
Och sedan kom jag hem mitt i fredagsmyset här hemma, så det kändes som om jag hunnit med mycket saker idag, och det är inte ofta det känns så. På söndag ska Anton vara clown på Gröna lund på Clownnäsans dag, och jag kanske ska följa med Julia dit. Bara att det kostar 60 spänn i inträde, det suger, jag hatar inträde. Vi får se. Nästa söndag tänkte vi iaf göra ett nytt försök med att se film, om Anton kan, annars kanske jag och Julia samlas för att planera lite, det behöver vi verkligen, vi har inte gjort något på jättelänge och det börjar klia i fingrarna^^
Imorgon lördag är det nollning för ettorna, jag tänker definitivt inte gå dit, dels för att jag absolut inte vill, och dels för att jag inte kan eftersom jag åker till Norrköping, och jag vet inte varför, men det kändes skönt att ha en giltig anledning till frånvaro. Andrea var jättenyfiken på det där, vilket skrämmer mig, men det som känns värst är att hon ska dit med Cicci [jag ska börja uttala det Kicki], för Cicci ska ju fixa drickan^^ Sebbe skulle också dit, och Anna skulle försöka övertala sina föräldrar. Pinsamt att det är just sådana saker som lockar dem, och inget annat lite mer relevant. Men iofs,, Anton är på sin nollning just nu, och Julia skulle åka dit för att se hur det var med honom, jag hoppas hon hittar fram.
Det är så skönt att det är fredag, jag vill bara sova. Jag är jättetrött, hela dagarna igenom, skoldag eller inte, jag börjar fundera på om jag är sjuk. Jag känner mig aldrig pigg, det är jättejobbigt, fast det kanske är normalt, vad vet jag. Jag måste ändå uppsöka läkare för det här med nacken, jävla skit, som jag fortfarande inte berättat för någon utom Pim [och mamma, men hon räknas inte], och det känns som om.. jag borde. Fast jag vet inte. Strunt samma.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback