Fredag.

Jag vet.
Jag borde inte sitta här, jag borde vara jätteambitiös och dammsuga golvet och torka av skrivbordet och soffbordet och sortera in mina filmer, och hämta Sjöfartsnytt, och göra mediakunskapsläxan, och skriva två mail, och hämta nya lakan till både mig och Sarah och bädda i ordning sängarna.
Men jag orkar inte.
Och panodilen hjälpte inte.
Nu har jag gjort två grammatiska fel efter varandra.
Då kanske man kan tycka att jag borde kunna sätta mig ner och titta på film, men.. jag vet inte, jag vill inte.

Det är fredag. Sarah kommer om ungefär fyra och en halv timme. Vi har bara en lektion på fredagar, det är bra. Mediakunskap, det är dessutom ganska roligt. Vi börjar halv elva och slutar halv ett, fast ofta slutar vi tidigare, och vi behöver inte äta lunch i skolan, så då har vi 40 spänn att köpa lördagsgodis för.
Jag tycker till och med om läraren. Han påminner lite om Peter, en sådan där som inte drar sig för att säga vad han tycker, en sån där som stället frågor man vill svara på. Annars har vi bara dåliga eller konstiga lärare på den här skolan.
Bild - Rebecka, hon är snäll, men det räcker ju inte alltid.
Matte - Helena var verkligen värdelös på alla plan, och Johan är lite bättre, fast jobbig att lyssna på.
Engelska - Jag tyckte om Kajetan först, men jag tappade respekten för honom i onsdags.
Svenska/AoL - Agneta, hon är verkligen en trist typ. Fast, hon tycker att jag skriver bra^^
Film - Okej, Anders är väl rätt bra, fast han blir lätt irriterad om man inte fattar, vilket stör mig
Manus - Anita är riktigt konstig
Tv - Pedro är bra.. Ulrika också.
Journalistik - Lars är tråååkig.
Så,, nu vet alla det. Vilket tur för er.

Jag har inte gjort någonting idag. Men det är iaf Idol ikväll som jag kommer att tvinga Sarah att se på. Jag vet att Lee är ganska spänd på att se det iaf^^
Och jag vet att det var något jag skulle fråga mamma om hon kunde köpa hem, men jag minns inte vad, så det föll ganska fort.
Jag har inte träffat Julia på nästan två veckor, om man inte räknar i tisdags, vilket jag inte gör, eftersom klockan sju på ett pendeltåg är dåligt vald tid och plats.

I can only blame myself,
you can only blame me.

Jag har ingenting att berätta om idag, det har inte hänt något. Jag har inte känt något. Jag tycker ingenting. Förutom att jag tycker många av de bioaktuella filmerna verkar bra. Mamma har lovat att gå med mig på Lady in the water, jag tycker om honom, regissören vars namn jag inte kan stava till.
Lee Lee. Fia klipper mig på berget Fia klipper mig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback