Fredag.

Halv nio i morse knackade det på dörren till min stuga. Jag blev förvånad, och ännu mer förvånad blev jag när jag såg vem det var som stod där.

Julia.

Hon ville bara låna min dusch i fem minuter och tvätta håret, sedan tog vi tåget tillsammans.

På tåget träffade vi först Ronja och My, som vi bara passerade, vilket nog bara var bra. Sedan träffade vi Jennie, och vi satte oss bredvid henne, och så skrattade vi till lite, jag vet inte riktigt varför, men det händer ibland att vi gör så. Samförstånd? Jag vet inte. Jennie blev väl nervös eller så, kanske hon bara kände sig lite utanför eller något, men hon fick lov att säga något.

"Ni är knäppa. Allting är som vanligt alltså."

Det fick oss att skratta ännu mer. Det är så typiskt, såklart att Jennie säger så, när hon inte har något att säga egentligen. Julia ville att jag skulle fråga om Jennie skulle göra något speciellt i helgen, vi har ju planer på att vidga hennes vyer, men jag lät bli, mest för att jag nästan var säker på att det inte skulle bli någon Jennie-tripp den här helgen, det tror jag fortfarande inte. Julia är helt omöjlig att planera med, det blir aldrig (jag menar det) som man tänkt sig.

Jag glömde äta frukost i morse, jag hade inte en tanke på det, jag som lovat mig själv att alltid äta frukost på fredagar. Men det spelar ingen roll, vi åt i caféterian iaf, Lee, Andie och jag. Så köpte jag något att tröstäta till mig själv på hemvägen, men kom senare på att jag inte behöver tröstäta ikväll, det finns nämligen ingenting dåligt i vägen, både Micke och Joakim ska vara borta, och mamma har hyrt djupa franska filmer som vi ska sitta uppe och titta på. Det ska bli så otroligt skönt. Micke var inte hemma igår heller, gissa om jag verkligen inte saknar honom. Fick visserligen hämta Emma idag, men sådant kan man stå ut med, personalen börjar känna igen mig..

Jag ska till Sorunda imorgon, till Antons mamma, fast Antons mamma ska inte vara hemma, vi ska vara hundvakt och titta på film, men det betyder att det inte blir något Trångsund den här helgen, vilket suger ganska mycket eftersom jag inte är hemma nästa helg. Jag tvivlar på det iaf, jag tvivlar på att vi har söndagen på oss, dels för att Julia ska städa då (jag trodde att turistsäsongen var över, men där hade jag tydligen fel), och dels på grund av Benita, som kommer hem idag eller imorgon, jag minns aldrig om det är Lee's mamma eller Julias mamma....

Jag har bara haft en lektion idag, som alltid på fredagar, och jag tycker verkligen om det. För det första tycker jag ju verkligen om Edmund, jag har diskuterat ganska flitigt med honom idag, och han påminner mig verkligen om Peter i sättet han tänker och uttrycker sig, och det är helt underbart, och så har han ju läst psykologi också, vilket gör det hela ännu mer spännande. Jag ska nog skriva till Peter snart, som jag lovade, undrar om han fortfarande minns mig.


Kommentarer
Postat av: RoraaStar

"På tåget träffade vi först Ronja och My, som vi bara passerade, vilket nog bara var bra" ?


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback