Lista

1. vad heter du? Josefine
2. vad skulle du vilja heta ifall du själv fick välja? Savannah
3. vilka andra namn tänkte dina föräldrar ge dig? Isabelle
4. vilket stjärntecken är du? Skytt
5. vilken årgång är du? 1990
6. vart bor du? Segersäng^^
7. bott utomlands? Nej.
8. flyttat antal gånger? 9, om man är noga, vilket jag är
9. vart skulle du vilja bo? Utanför London
10. vilken skolklass? 1C, tills vidare
11. vad vill du bli när du blir äldre? Museepedagog^^ Eller författare?

FAVORITER
1. filmer? American beauty, Lukas Moodysson, Garden State, Det stora blå osv
2. låtar? Just nu: Love and addiction ? Counting crows, Hold me down ? Motion city soundtrack
3. årstider? Höst (och den är på väg, tack Gud)
4. mat/dryck? Helst ingenting/Fläderdricka
5. djur? Hmm..
6. färg? Olivgrönt haha
7. parfym? Lee?s parfym luktar underbart
8. tv-program? Ser inte på tv så mycket. Filip och Fredrik, kanske.
9. ämne i skolan? Det brukade vara svenska, nu är det? film kanske?
10. sysselsättning? Skriva

KLÄDER
1. vad använder du just nu för jacka? Ingen, det är ju varmt. Fast min active-jacka tycker jag om
2. vad använder du just nu för skor? Min skateskor, eller mina höst-converse
3. favoritfärg på kläder? Det mesta är svart, men jag ska redigera lite
4. favoritmaterial på kläder? Who ever cares?
5. vilka kläder skulle du vilja ha just nu? Något som jag trivs bättre i än det jag redan har
6. favoritaffärer? I just don?t know
7. för ungefär hur mycket köper du kläder för i månaden? Jag köper inte kläder. Oftast.
8. favoritmärke? Ingenting tror jag inte.
DITT RUM
1. stort, litet eller mitt emellan? Stort, tror jag.
2. vilken färg på tapeterna? Vit-beiga
3. vilka färger går rummet i i övrigt? Vitt..
4. favoritmöbel i rummet och varför? Inget speciellt? Mina bokhyllor, där alla mina böcker står..^^
5. vad vill du ändra där inne? Allt.
6. vad har du där inne av följande:
a) tv? Ja
b) video/dvd? Både och
c) dator? Ja
d) stereo? Ja
e) telefon? Ja
7. vad ser du om du tittar ut genom ditt fönster? Mammas solrosor, och grannarnas hus
8. vad gör du oftast i ditt rum? Sitter vid datorn???
9. vem förutom du brukar sova i din säng? Varför skulle det sova någon annan i min säng?
10. favoritpryl i rummet? Om en pojke

BLANDAT
1. vad heter din morfar? Min morfar hette Hans, när han levde
2. var har du i din:
a) jackficka just nu? Ingenting, använder inte jackan ännu, det är sommar.
b) skolväska just nu? En sån där påsklämma^^
c) handväska eller liknande just nu? Ojojoj. Kollegieblock, plånbok, A long way down, kvitton och lappar och en massa mer konstiga grejer. Mp3:n
3. vad är du beroende av? Lypsyl, minttuggummin,
4. vilket land kommer du i från? Sverige.
5. vilken sorts lipsyl använder du? Helst Nueva
6. vad tror du på? Inte mycket, kan jag tro
7. vilken religion tillhör du, om du nu tillhör någon? Ingen alls. Tar avstånd från religion
8. vad köpte du senast? Räknas lunchen? Annars? jag minns inte. Sparar pengar just nu, så?

9. har du nåt husdjur? Nej. Och saknar det inte.
10. vad bor du i? Friggebod.

GREJER
plånbok: En fejk som mamma fick i julklapp av Britta^^
tandborste: Svart apotekstandborste
smycken: Halsbandet jag fick av Pim <3
solglasögon: Can?t see why to wear them
underkläder: I guess so
nagellack: Jag är så trött på rött och svart, jag blir galen, ska köpa neonfärgat. Nej, har slutat använda

1. Ta närmaste bok och slå upp sidan 18, rad 4 - vad står där?

?Ja, byn är ju som du vet besudlad av en sån där arabisk eller kinesisk restaurang. Och det var dit han gick så klart? NU ? Thomas Di Leva
2. Sträck ut din vänstra arm så långt du kan, vad rör du vid? Mitt hittills tomma kollegieblock
3. Vad var det senaste du såg på tv? Hundra höjdare
4. Utan att se efter, gissa vad klockan är: Åtta? [in fact: 19.52]
5. Bortsett från datorn, vad hör du just nu? Motion city soundtrack ? LG fuad <3
6. När var du senast utomhus och vad gjorde du då? Gick emellan husen, eller gick ifrån tåget
7. Vad tittade du på innan du började svara på den här undersökningen? Läste Ericas blogg
8. Vad har du på dig? Byxor och tröja^^
9. Drömde du något inatt? I så fall - vad? Jag minns inget faktiskt. Tråkigt nog.
10. När skrattade du senast? Idag, gjorde jag säkert det. Åt något Lee sa, eller åt något Nora sa.
11. Vad finns på väggarna i rummet där du är nu? Blink-affischerna Julia hatar. Och Kina-tavlorna Julia och Anton hatar ännu mer
12. Har du sett något konstigt på sistone? Man ser alltid konstigt folk på tåget.
14. Vilken var den senaste film du såg? Började se Grabben i graven bredvid men blev för deppig^^
15. Om du blev multimiljonär, vad skulle du köpa? En massa hus. Lägenhet i Stockholm, hus på Samsö, lägenhet i London. Och folk som ser efter dem^^
16. Berätta något om dig själv som folk inte känner till. Folk vet ingenting om mig.
17. Om du kunde förändra EN sak i världen, utan att ta hänsyn till politik och skuldkänslor, vad skulle det vara? Allting har ju med politik och skuldkänslor att göra. Och allt annat är bra som det är. Jag vet inte.
18. Tycker du om att dansa? Nej. [In case you didn?t know]
19. George Bush? Kunde väl vara bättre, antar jag?
20-21. Vad skulle dina barn heta, pojke resp. flicka? Jag kan inte välja! Lucas och Isa, eller Felix och Stella, eller Vera och Elliot, eller---
22. Skulle du nånsin överväga att bo utomlands? Har inte den frågan varit förut? Ja. Jag vill bo i England. Mycket regn, lite sol.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback