Lördag.

Innan jag berättar allt om brorsans födelsedag måste jag berätta det roligaste som hände idag.
Så här; jag blev lite sysslolös, så jag bestämde mig för att söka fram lite snygga bilder på Adam Duritz, Counting crows sångare. Hittade några stycken, fast han har ju en tendens att se ut lite som en sexårig flicka i sitt hår som står åt alla håll. Så, plötsligt, bland alla Adam-bilder, dök det upp en betydligt snyggare bild, och även om objektet, en man i sina äldre tjugo eller yngre trettio, inte var det allra vackraste, hade fotografen fått bilden att se otroligt sofistikerad och lockande ut. Kanske var det hans snygga glasögon som fick mig att reagera. Nyfiken blev jag iaf, på varför denna kille kom upp på min sökning efter Adam Duritz, så jag klickade mig in på bilden ursprungshemsida. And there it was. 
Killen på bilden var sångaren i Motion city soundtrack, och det var till deras officiella hemsida jag klickade mig fram till. Och hemsidan var så snygg, och sångaren var så...jag vet inte, iaf blev jag tvungen att lyssna på vad de gör för typ av musik, eftersom jag aldrig hört om dem förut. Så, jag lyssnade till Hold me down från hemsidan, och det resulterade i att jag har ett nytt favoritband för tillfället. Så. Nu vet ni. Och nu har jag fått reda på att killen på bilden heter Justin Pierre och fyller trettio år i år. Hans snygga glasögon är designade av ett företag som heter Kirk Originals. Sådana briller borde alla ha. 

Så, min brorsas födelsedag då. Och ännu en lördag i mitt liv. 
Mamma skulle ju iväg att rida imorse, så vi skulle inte kunna väcka Joakim med hemlighetsprassel i köket och falsksång, vilket var lite synd, för jag älskar den känslan. Både av att vara den som pysslar, och den som väntar på överraskningen. Nu blev ingen utsatt för något av det. Tur för mig att jag fyller år på en fredag. 
Jag vaknade jättesent idag, och jag hatar det verkligen, särskilt när jag inte ens är utsövd när jag vaknar, det är jag aldrig. Jag hoppade över frukosten, och satte mig vid tv:n tillsammans med min lillasyster. Micke hade åkt för att köpa tårta, och Joakim satt uppe på sitt rum,, eller uppe vid datorena, jag vet inte säkert, och vem bryr sig egentligen. 
Jag slösade bort ännu mer tid medans mamma gjorde lunch [jaa,, så sent var det jag steg upp :$], och Micke och mamma hade ett gräl om något jag aldrig uppfattade, så Micke gick ut till garaget och surade, och mamma hade migrän och allting verkade bli förstört, medan Emma var den enda som inte märkte någonting, och jag längtade tillbaka till den åldern, tre år skulle vara perfekt just nu. 
Så åkte Micke iväg till Biltema, och jag hann bli riktigt arg på honom, för som mamma sa "Ibland känns det som jag uppfostrar fyra barn istället för tre", och syftade på Mickes relativt omogna beteende, och jag har en uppfattning att det är ett beteende han delar med många andra män, och den tanken skrämmer mig. 
Det blev fika till slut, även om Poffe och Raggie called in sick, och Emma var otåligast av alla, och trodde nog att det var henne vi firade, för hon är en sådan, som tror att allting kretsar omkring henne, precis som en del tonåringar i huset tror, men det är nog ganska generellt för treåringar och tonåringar.
Och paketöppningen kunde börja, och vi sparade datorskärmen till sist, men han verkade inte så glad för den. Inte förrän mamma föreslog att han kunde ta in datorn till sitt rum och titta på film på den istället för på tv:n där ute, men det störde mig lite grann, för vi har både video och DVD till tv:n därute, och det är bara han som använder den, så.. Jag vill inte vara ett sånt där extremt I-landsbarn. Too bad, though it's too late. 
Jag tror inte att jag kommer så mycket längre än så här idag, jag lyssnar mig sjuk på MCS, det var tydligen dem som gjort Everything's alright, så egentligen har jag tyckt om dem länge utan att veta om det, eftersom mitt nedladdningsprogram sa att det var + 44 som gjort den låten. Det hördes att det inte var dem, men nu börjar jag undra om det ens är dem som gjort Broken hearts eller den där andra låten som jag har glömt namnet på, jag tror jag måste gå ut och söka lite. 

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback