Onsdag.

Otroligt värdelös dag, jag hade mycket väl kunnat hoppa över den, raderat den ur almanackan.
Jag minns knappt morgonen. Jag minns att jag var jättetrött, och sen.. den var antagligen som alla andra mornar. Jag träffade Jennie på tåget. Det var mer eller mindre givande.
Matte. Vi hade vikarie. Hon hette Birgitt Nilsson och stammade inte, så som Johan brukar göra, eller John eller vad han heter, det är typ ingen som vet. Annars var hon Birgitt ganska värdelös eftersom hon satt framme på 'sin' stol och knappade med mobilen, och tog ett kort med någon annans mobil och jag vet inte allt vad hon hade för sig.
Jag kände mig iofs glad under den lektionen, Nora, Sabina, Andie och jag satt vid samma bord och konverserade artigt och lekte pictonary med mat-tema.
Sedan glömde jag bort Salme-tiden. Jag var så inställd på lunch. Det var dumt. Jag, Anna och Andie gick ner till Nacka livs och köpte yoghurt och digestivekex och något att dricka. Sedan satt vi ute i solskenet ett tag. Men Andie är så stressad jämt, så det var knappt njutbart.
När vi satt inne i grupprummet, och jag hade snott En komikers uppväxt (varför jag gjorde det vet jag inte, det kändes bra, kanske Julia vill ha den), kom jag på att jag missat tiden, jag gick till Salmes rum och knackade på, men hon öppnade inte, så vi får väl ta det nästa vecka.
Så hade vi engelska, och jag fick tillbaka min Desperate housewives-text, och min summary, som han verkade stolt över,, då han tyckte att det var modigt att välja en italiensk saga att skriva om, varför har jag ingen aning om.
Vad man än säger till Kajetan, min engelsklärare, säger han alltid "Jag förstår". Det spelar verkligen ingen roll vad du säger, man får alltid samma svar. Så, när jag sa att jag hade läkartid sa han bara "Jag förstår", precis som han gjorde förra veckan när jag hade Salme-tid.
Jag har en fribiljett till Dramaten på tisdag klockan sju. Någon som vill följa med? Vi ska se McBeth (stavas det så, det såg konstigt ut^^)...
Läkaren på vårdcentralen i Ösmo (...) sa ingenting jag inte redan visste. Men för min trötthet ska jag ta blodprov på fredag morgon bara för att utesluta att det är fysiskt.
Micke har kommit hem från seglingen han åkte ut på igår. Synd. Om jag ska vara ärlig hade jag inte saknat honom om han varit borta ett par dagar längre, allting blir så mindre komplicerat utan honom. Men det är bara om jag ska vara ärlig.
Imorgon ska jag vara i Stockholm hela dagen och spatsera runt mellan massa museer. Det tyckte jag skulle bli kul, innan Lee slutade, och innan Andie uttalade sig om hur tråkigt hon tyckte att det skulle bli och dessutom är Tammi och Bea med i våran grupp. Ja, det kunde varit värre, men det kunde definitivt varit bättre också.
Julia ringde. Hon känner sig ur balans idag och det.., jag kan inte säga att det oroar mig, för hon är med Anton, och hon är på väg hem, så det kommer inte att hända något eller så, men samtidigt kan jag inte låta bli att tänka på det. Iaf, när hon ringde, och lät ganska deppig, trots att hon påstod att det var i morse hon hade känt sig så, så glömde jag bort att säga allt det där som jag skulle berätta. Jag hatar när det blir så, så det blev mer.. nähä, vad synd, då kanske vi ses på tåget imorgon. Nähä, inte det heller, då får vi höras.
Jag läste en blogg tidigare idag, av en tjej i Falun jag inbillar mig att jag känner igen som heter Martina (jag har bestämt för mig att hon gick på Svärdsjö, men man vet ju aldrig), och jag kände igen mig i det mesta hon skrivit, vilket kändes väldigt läskigt, för det ville jag ju inte göra, jag ville ju inte inse att det var exakt så där jag känner typ jämt. Om att träffa folk och spendera tid.
Nej, jag är Julia-beroende. Jag behöver ut och göra något kul eller konstigt eller nytt med henne snart. Klättra upp på taket igen, eller...hälla diskmedel i en fontän eller...vad som helst. Göra en memento mori-kupp. I'd like to.
Jag känner mig inte glad längre. Jag känner mig trött och jobbig och jag vill bara få tiden att gå foooort.
Anna följer förresten också med imorgon, istället för att gå med sin klass. Jag tror att jag tycker om henne.
Anna... :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback