Tisdag.

Jag orkar egentligen inte skriva här, men jag gör det ändå, av en eller annan anledning.

Jag har till och med glömt vilken dag det är. Det har känts som fredag halva dagen, men jag fick lov att göra mig själv besviken. Det är bara tisdag. Och imorgon har vi matte, och jag kommer inte att klara av det. Det har gått så dåligt de andra dagarna. På något sätt är det alltid mattelektionerna som allt.. lossnar på. Jag tror att det har med att göra att det är väldigt enskilt och att man måste tänka, och mina tankar liksom...slinter och hamnar någon annanstans.
Det är lite jobbigt att jag känner.. Julia är ju den jag träffar mest och vi pratar om exakt allting, allvarligt som flummigt, när jag var hemma hos henne pratade vi om faderrelationer tex,  men egentligen är hon en usel lyssnare. Inte dålig på att lyssna på argument, men det är inte det jag vill framföra i det här fallet, men jag tror inte att hon skulle..ta till sig något. Kan hända att jag underskattar henne, men det krävs nog ett tillfälle som i torsdags för att jag ska våga säga något av det som rör sig inuti mig. Tur för mig att det börjar bli höst.

Jag längtar iallafall till på fredag när vi ska ut på stan och bara..planera lite, handla lite, fika lite. Jag tror att det är sådant jag behöver. Men, jag har varit naiv förut, och jag ska sluta ta ut allting på förhand.

Jag skulle vilja prata med mamma ikväll, och kanske be Erica om en tjänst. Be någon om en tjänst, Erica var den bästa jag kunde komma på just nu. Om relationen med Andrea hade varit lite djupare [det ska vi kanske ändra på..] skulle hon varit perfekt, det var så skönt att sitta i trappan på NK och bara prata.
Nej, jag klarar inte av de här tomma, ensamma dagarna längre. Jag hatar dem.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback