Tisdag.

Jag vaknade ungefär en timme för sent idag, och tyckte inte att det var någon idé att gå till skolan, så jag sjukanmälde mig på Tick-tack, och kröp ner i mina mjukisbyxor. Ja, jag vet, jag hatar mjukisbyxor, men jag måste ju prova på det, så att jag lättare kan förstå varför folk verkligen älskar mjukisar. Det förstår jag fortfarande inte.
Mickes bil var hemma, och hans jobbskor stod i hallen, och det tog mig ett tag att fatta att han ändå inte var hemma.
Jag satte mig vid datorn med ett par knäckemackor, sådant som man inte kan leva utan. Försökte spela Draculas hemlighet, men det tyckte inte min dator om. Så den stängde av sig och då blev jag sur, så jag bestämde mig för att se på Spider-man istället, som jag lovat mig själv att göra jättelänge. Den är mysig.
Så åt jag den tredje pizzan, och tittade på Voice, som det är lite rutin på att jag gör när jag är ensam hemma.
Så gick jag upp till mig igen och tittade på Svampbob, Nora ska få tillbaka filmen imorgon, den var ju rätt söt :)
Det är väl ungefär så jag har spenderat dagen, framför tv:n och framför datorn. Fick en utskällning av Julia precis, att jag inte ringt henne när jag hade så mycket tid över, och jag antar att det beror på att jag fortfarande inte är van vid att det finns alternativ, men nu har vi iaf bestämt att vi ska skaffa ett liv tillsammans, det känns bra. Ska nog träffa henne imorgon efter skolan, om jag orkar. Och så ska vi ju träffas på lördag, och fixa den där skylten. Det kommer att bli jättebra. Mer vågar jag inte säga, för jag vet inte hur lagligt det är^^
Det bästa med att prata med Julia, eller folk som Julia, är att de alltid är ärliga. Jag fattar inte att alla inte är det, jag vill också bli sån. Det ska jag nog bli, faktiskt^^
Ringde farmor tidigare ikväll. Hon ska jobba i helgen, och det var nog lika bra, för jag vill hellre träffa Julia. Men nästa helg är hon ledig, jag också, så hon har beställt biljett till mig, och jag vill åka ensam, så jag har inte ens frågat Joakim. I still don't feel like a criminal. Det ska bli väldigt skönt att komma härifrån ett tag [vi måste härifrån, den här staden drar ner oss till botten av ån]. På tal om Håkan Hellström är nog Lee och träffar honom just nu, med eller utan gorillamasker.
Det är synd att höstlovet bara är en vecka, det är så mycket man ska hinna med. Det allra bästa vore om jag kunde träffa pappa, men det kan jag inte, skulle jag tro. Det är för långt, kanske till jul, kanske inte. Hoppas han kommer hem till nyår. Hem, förresten, det är en relativ fråga. Lyssnar på The streets, det hjälper lite.
Jag kan inte åka till Sarah i helgen (nej, det hade jag inte tänkt, jag bara räknar högt), inte nästa helg, och inte helgen därpå. Det betyder att trettonde (haha, fredag den trettonde) är det tidigaste datumet jag kan komma. Hoppas filmen går kvar på bion då. Det känns som om det var väldigt länge sedan jag var i Haraldsbo, det kanske det var också, jag orkar inte tänka efter.
Imorgon är det iaf onsdag. Då ska jag komma ännu ett steg på väg,, jag ska försöka få dem att vidta en åtgärd. Fort. Kanske ska jag se om jag får tag på någon bra cd-skiva? Jag måste, om jag ska träffa Julia, spendera en timme i stan on my own. Det borde inte vara så svårt, jag börjar nästan bli van.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback