Hur en minut blir en evighet.

Jag kollar in tidningen People's lista över de snyggaste kändisarna.
Det slår mig att alla kvinnor ser likadana ut.
Hur ska jag veta om jag bäst tycker om Halle Berry eller Jessica Alba, när jag inte kan se någon skillnad?
Jag är på biblioteket idag, bara för att jag ska träffa Julia i eftermiddag, och för att jag inte orkar en till dag hemma i soffan under ett täcke och bara bli sämre av slöheten.
Emma ville inte att jag skulle gå.
Nu är det en och en halv timme kvar tills jag slutar, det kunde varit ett år, jag skulle inte känna någon skillnad,
en och en halv timme är en evighet. Hur blir det så?
Mitt glitterblå nagellack börjar nötas bort och mitt riktiga jag blir synligt.
Jag läser rader ur låttexter av bland andra Artic monkeys och blir deprimerad över att jag skriver så dåligt i jämförelse.
Jag börjar bli som Julia, trots att jag trodde att jag hade hittat hemligheten. När jag kommer hem ikväll ska jag sätta mig och läsa Johanna Thydell, då vet jag att jag inte är sämst. Sedan kanske jag ska läsa Johanna Nilsson för inspiration.
Om två dagar åker jag till Malin, idag ska mamma beställa biljetter till Jonas Gardell, och beställa mina filmer från cdon, jag ska ringa till farmor om att hon ska skicka ner min Rufus Wainwright-skiva, som kommit med posten, jag har skrivit ett mail till den danska biljettåterförsäljaren angående mina biljetter till Rufus i Köpenhamn, igår satt mamma ett par timmar vid datorn och kollade efter lämpliga hunduppfödare.
Livet går bra.
Jag har massvis av planer i sommar. Jag har massor av människor att träffa, konserter att gå på, resmål att undesöka, massor av dagar då jag kan sitta ut i trädgården och läsa böcker och dricka saft.
Varför kan jag inte känna mig nöjd? Jag ska verkligen försöka.
Igår såg jag min tredje Roman Polanski-film, Hyresgästen. Roman spelar även huvudrollen, och han var så otroligt snygg när han var ung, jag är jättekär i honom. Det var en märklig film, och det är väl därför man tycker om honom. Idag kanske jag tar Chinatown, jag är väldigt spänd på den.
(bara en timme kvar nu. en timme!)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback