It was Operah on the tv-show and she told me so

Sarah väckte mig halv elva idag (vilket var bra).
När vi lagt på upptäckte jag att jag fått ett SMS från Anton, vilket gjorde mig glad.
I köket satt mamma och Micke och spelade på kort och det är väl första gången jag sett dem umgås på länge.
Det gör mig mer deprimerad än glad.
Jag satte mig i vardagsrummet med Emma och tittade på Lilla sjöjungfrun.
Jag vet inte varför det så ofta blir så.
Jag tycker egentligen väldigt illa om att se på film eller tv mitt på dagen för att dagen ofta blir slö då och jag hatar slöa dagar för man känner sig så värdelös.
 Så, jag försökte mitt bästa för att den här dagen inte skulle bli så, och jag bestämde mig för att följa med mamma och Emma på en kort promenad. Precis då ringde Julia.
Det kändes bra, henne har jag inte pratat med på länge, och jag fick ett erbjudande att komma över till henne imorgon och titta på Little Miss Sunshine som hennes mamma köpt i Bankok.
Om det blir så, vilket inte är säkert, får jag träffa henne innan hon åker och är borta i tio dagar.
Luften är kylig, men i solen är det varmt, och under promenaden såg jag årets första blåsippor, och årets första vitsippor, och jag plockade årets första tussilago (pussipiano) även om det funnits ganska länge.
Mer har jag inte gjort idag, bara tittat på halva De tre muskitörerna (den tecknade versionen med Musse, Kalle och Långben) och suttit en stund vid datorn och ögnat igenom DN:s kulturbilaga och tagit en dusch.
Vi har hela kylskåpet fullt av påskrester och jag kommer aldrig mer att bli sugen på godis och jag borde städa upp lite på mitt rum, men jag orkar inte.
Påskafton igår var okej. Moster, hennes man, kusinerna varav en i sällskap med flickvän, kom förbi, en del av dem kom från Falun, en del av dem kom från andra sidan stan. Vi åt väldigt mycket, först påskbord, sedan glass och till slut en hel massa godis och jag, Signe och Joakim försökte lära oss Canasta, men det känns för krångligt för att bli roligt.
När alla åkt hem tittade jag på andra delen i den väldigt dåliga miniserien Lögnens pris och sedan Strandvaskaren, och jag spilde en hel påskmust på golvet och det blev katastrof i min hjärna och det var Joakim som fick stå för att torka allting rent igen. Så kan det gå.
Tills kvällen infaller ska jag sitta här framför datorn och lyssna på min feministmusik och spela hjärndöda datorspel och sedan ska jag äta godis och titta på film och ringa Julia, för jag vill väldigt gärna träffa henne imorgon, och någon dag ska jag ringa Malin, och Anton. Och farmor, så att hon kan skicka ner mitt halsband, fast hon ska ändå skicka ner Rufus Wainwright-skivan som jag beställde från nätet och som Marianne betalar istället för att köpa påskägg. Det ska bli ytterst spännande.

Kommentarer
Postat av: mojsan

Åhh lilla sjöjungfrun <3
ÄÄÄÄLSKAR DEN :D

2007-04-08 @ 20:01:55
Postat av: Pim

Sen jag kollapsade i skolan i tisdags har jag inte gjort så mycket annat än att titta på tv. Det är skrämmande, med tanke på att jag annars nästan aldrig brukar sätta mig och titta på något, sålänge det inte är Grey's Anatomy.
Allt har liksom... stått stilla. Jag har inte åstakommit någonting, bara funnits. Och jag gillar det inte.
Jag har känt mig så... klumpig.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback