Konstpaus.

Jag gick upp en timme senare än jag borde för att dämpa ångesten
och jag snodde Joakims skjorta utan att fråga,
biblioteket var helt tomt på besökare när jag kom, men Anders hade lite jobb åt mig.
Efter att jag gjort klart det satt jag vid datorn en stund och det hände ingenting
och Anders körde hem mig för tidigt, och både Joakim och mamma och Emma var hemma när jag kom.
Ibland är den här familjen verkligen den mest tragiska familj jag vet.
Falukorv och makaroner på en fredag.
Joakim gjorde tacos som han och jag åt tillsammans lite senare
och jag satt mig vid tv:n med mamma och Emma och tittade på CSI och Criminal minds
även om jag inte tycker särskilt mycket om något av programen.
Sedan övertalade jag mamma att titta på den amerikanska remaken av Nattvakten, fast jag vet inte om man ska kalla det en amerikansk remake, för det är samma regissör, men inte samma skådisar och en tid senare.
Den amerikanska remaken var jättetråkig. Den är från arton i USA. Jag blev inte rädd en enda gång.
Bara frustrerad. Nu vill jag se den danska.
Nu sitter jag vid mitt skrivbord och jag har dragit fram alla texter jag skrev när jag av någon otroligt outgrundlig anledning bestämde mig för att försöka mig på låttexter för ungefär ett år sedan. Maken till patetiska texter har jag aldrig läst i hela mitt liv. Herregud, är det jag som har skrivit det här?!
De ska brännas, omedelbart. På sekunden. Men först ska jag rensa dem på fina ord.
Julia har äntligen kommit hem från Gotland, imorgon ska jag ringa och prata med henne och se om vi hinner träffas innan helgen, då jag ska åka till Malin.
Imorgon är en dag jag helt och hållet ska slösa bort på dåliga filmer jag redan sett. Det känns jättebra.
Kanske läser jag någon bok också. Någon av dem som skulle varit inne för tre veckor sedan kanske. Eller helt enkelt Mark Haddon. Let's see shall we?
Söndagen kommer väl att spenderas ungefär likadant. Det ska bli så skönt att ha en helg helt för mig själv.
Förresten sa de i någon av femmans kriminalserier, att Räddaren i nöden är en bok för asociala. Då tyckte mamma att jag skulle låta bli att läsa den. Men jag har redan köpt den. Tough luck. Jag ska säga åt Sarah att ta hem och läsa.
Nu är jag jättetrött (det är jag alltid), klockan är halv ett och jag ska gå och lägga mig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback