En halv miljon rikare.

Det sitter en man framför mig.
Han skrapar två lotter,
han är biter ihop och ser koncentrerad ut.
Han studerar lotterna noga.
Sedan viker han dem
så många gånger han kan
på mitten.
Fyra.

Jag vet att Julia kommer hem på måndag, och inte går att få tag på innan dess,
men jag ringer iaf, och den automatiska rösten ber mig prova igen, senare.
Det tänker jag göra.

Jag har varit med Anton idag. Jag sov hos honom,
vi tittade på Arkiv X tills jag inte orkade mer, och sedan fick jag sova i hans säng utan bäddmadrass.
Idag mår jag väldigt dåligt, men Anton är hos mig nu, och han har köpt godis, och vi har köpt film,
Snatch och Elefantmannen.
Anton lånade ut sitt Stadsbibliotekslånekort till mig, så jag har två nya Lukas Moodysson-böcker med mig hem, och en Peter Curman. Den ena Lukas-boken läste jag ut på tåget hem. Han är det vackraste jag vet.
När jag har läst ut den som är rosa och har ett rött hjärta på framsidan, som Anton tyckte var pinsam att låna, är det bara tre diktböcker kvar att läsa skrivna av honom, och det kommer kännas tomt.
Jag saknar någon, men jag vet inte vem.
Det enda jag vill är att det ska börja regna.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Låter som om du behöver göra något speciellt, som man inte gör varje dag.
Regn är bra, mysigt och vackert.
jag ursäktar, kände bara att jag behövde skriva något.

2007-08-11 @ 22:47:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback