...

Jag är så trött på dikter,
dikter är överskattat.

Idag har jag gjort någonting som jag inte har gjort på länge.
Jag har krupit upp i mitt hörn vid elskåpet som inte får blockeras,
som jag gjorde ofta förut,
innan jag blev botad från min panikångest,
om jag nu blev botad.
För idag slutade lungorna fungera igen.
De kan göra det ibland, det händer,
det är helt okej, det finns sätt att bekämpa det på.
Som att ställa sig framför fläkten och blåsa ut allt man tänker på,
stå där och se ut som att det är väldigt stökigt på O,
och har varit alla dagar den här veckan.

Förresten är det värsta jag vet:
folk som stannar precis innanför ingången i butiken och ser sig förvirrat omkring,
så att vi andra som kommer efter,
och har lite mer koll på läget,
måste stå och vänta på att de ska förstå var de har hamnat.
Alternativet är att knacka dem på axeln och säga Ursäkta,
men de hämtar sig nog inte snabbare för det.

Kommentarer
Postat av: Mats

Min morbror är diktare och har varit det i hela sitt liv. Mest för att slippa arbeta har han sagt till mig. Han är tolkare av Vilhelm Ekelund som är en obegriplig filosof. Så diktare är nog också överskattade - dock ej överbetalda.

På tal om elskåp, har du tänkt på att elchocker kanske kan hjälpa mot panikångest :)

Just like you, I'm now talking to your ceiling, keep up your good work lady. Och gud vad skönt att det inte fanns några listor denna gång - jag höll nästan på att bojkotta dig ...

2007-12-06 @ 21:07:42
Postat av: Andiee

Håller helt och hållet med dig om sista stycket. :p

Postat av: monomi

men...., hallå, vad då överskattat?
Jag förklarar dig som sjuk och säger därmed:
Ät mycket godis och gå och lägg dig tidigt, läs lite Daniel innan du somnar

2007-12-07 @ 14:52:55
Postat av: monomi

jag ville bara säga:
HARDER BETTER FASTER STRONGER


I ren Daft Punk mani

2007-12-08 @ 19:17:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback