Space oddity

And all the nobody people, and all the somebody people
I never thought I'd need so many people

Jag har gått över från Bob Dylan till David Bowie.
Detta är en dag för riktig musik.
Jag vet att jag har sagt förut att jag älskar David Bowie,
men det är liksom omöjligt att inte upprepa det varje gång man hör en av hans låtar.
Så varje gång man sätter i en hel skiva så uppfylls man av något slags kärleksrus och vet inte riktigt var man ska ta vägen, det är en underbar känsla. 
Time takes a cigarette, puts it in your mouth

Det var som när jag och Anton tittade på 2001: a space odyssey, Stanley Kubrick's klassisker,
och alla andra andra filmer bara..bleknade. David Bowie är likadan. Man tittar upp i sin skivhylla och tänker
Vad fan gör all min indiepop där egentligen, när jag bara borde fylla hyllan med de otaliga skivor David har släppt.
Helt oförståeligt.

Jag behövde bara få uttrycka min beundran. Igen.

Kommentarer
Postat av: Marcus

Att du pratar så mycket om David Bowie kommer så småningom få mig på fall och göra så att jag bara måste se Bahnhof Zoo igen, jag älskar känslan, och faktum är ju att filmen på sätt och vis kretsar runt David Bowies konserter i tyskland, en scen när huvudpersonerna springer från polisen och upp på ett tak innehåller så otroligt mycket känsla så att man nästan blir apatisk, -och, om jag inte minns fel är de heroes de spelar i bakgrunden, och man kan tro att låten är gjord för just den scenen.
Ledsen för att jag inte varit tillgänglig i all fall, och ledsen för
allt dravel här :)
Sköt om dig

2007-12-03 @ 10:34:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback