You know how I do

Varför finns det tjocka böcker?
Det borde finnas någon gräns för hur många sidor bok man får skriva.
Man får inte vara bibliotekarie och inte gilla tjocka böcker, jag vet, men jag vill ju att de ska ta slut!
"Man vill ha den där kicken", säger Anders, och jag vet vad han menar,
men det handlar inte om det, oftast,
det handlar inte om läsupplevelse längre,
det handlar om att få saker gjorda.

Och jag är så trött på mig själv, för allting står i rader,
allting i mitt rum står i rader,
och bilderna sitter bredvid varandra med jämna mellanrum
och ingen tavla hänger snett
så länge inte Julia är här och hoppar i sängen.
Det är därför det är skönt att lyssna på den här musiken, som jag inte slutar tjata om,
där det är fler än jag som är 'so sick, so sick of being tired, and oh so tired of being sick'.

Jag förstår precis vad jag själv menar.

Kommentarer
Postat av: monomi

Hallå. Jag trodde inte att du tyckte om att jag hoppade i din säng
men jag vet att du inte har uttalat dig om saken.
jag önskar också att jag var och hoppade i din säng
din säng är bättre för det än min, eller, ditt tak är bättre för det, för man slår huvudet i taket när man hoppar i min säng.

Jag skulle behöva hoppa lite
jag är så trött på mig själv
och det går inte att duscha bort
och inte att dansa bort heller
och inte att äta pepparkakor bort heller

2007-12-13 @ 19:44:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback