Can't help it

Två tjejer, ~15 pratar på tunnelbanan.
Tjej 1: Alltså, jag har alltid haft svårt att skilja på George Harrison och Harrison Ford, men NU har jag i alla fall lärt mig att George Harrison är skådis och Harrison Ford var trummis i The Who.

Två fjortisar sitter och kollar på en affisch från Miljöpartiet med texten: “Jag är inte beroende av olja jag kan sluta när jag vill, eller?”.
Fjortis 1: Men vaddå, man kan ju steka i smör också?!

Tjej ~16 #1: Asså jag fattar inte hur de kan göra toapapper av lamm!
Tjej ~16 #2: Men det gör man ju inte!
Tjej 1: Men vad gör man toapapper av då?
Tjej 2: Av typ träd!!
Tjej 1: Ja, men då fattar jag inte varför de har lamm med i reklamen.

(Fyra ungdomar sitter runt ett bord och pratar)
Tjej ~14 #1: De har inte ens döpt sin katt än. Men jag tycker den borde heta Fido.
Tjej ~17: Jag träffade en som hette Fido en gång! På riktigt! Shit, jag tycker synd om honom.
Tjej ~14 #2: Va, kan man heta det?!
Kille ~19: Men det måste väl vara ganska vanligt i Italien. Ni vet han Fido Castro.
(Alla runt bordet bryter ihop av skratt)

Fjortistjej #1: Alltså har du sett den där friendsreklamen?
Fjortistjej #2: Ja, men vilken menar du?
Fjortistjej #1: Den med nätmobbning, typ, när de liksom mobbar henne hemma.
Fjortistjej #2: Ja, usch, det är så synd om henne!
Fjortistjej #1: Mm, men hur kommer de in i hennes lägenhet?

Kommentarer
Postat av: Anonym

Underbart.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback