En bra sak.

Det känns som om det blir sämre och sämre utan anledning.
Både idag och igår har varit riktigt jobbiga, ändå fick jag sluta tidigt idag.
Det fanns ingenting att göra,
jag packade upp lite boklådor, låtsades städa lite på ungdom, sorterade tidningar och passade på att läsa i dem också.
Sedan satte jag mig i mitt nyfunna nödutgångshörn och läste Daniel Boyacioglu tills jag gick till Helen och begärde få gå hem pga brist på arbetsuppgifter.
Jag ringde till Julia, jag visste att hon inte skulle vara i skolan idag, men hon hade inte tid att träffa mig,
så jag åkte hem, kokade spagetti och tittade på film istället.
Everything is illuminated - Allt är upplyst, efter boken med samma namn. Underbar film. Jag älskar när karaktärerna blir så tydliga och annorlunda. Se den.
Sedan låg jag i soffan framför tv:n i typ två timmar med huvudvärk och kände mig jättetrött och kall. Jag kanske håller på att bli sjuk eller så, för igår var det exakt samma sak. Då låg jag och tittade på På andra sidan häcken med Emma tre gånger i rad. Jag kan nästan alla replikerna^^
Jag fick semlor till fikat i morse, som Kerstin och Anita fixat ihop, men de var knappt goda, de jag Julia och Anton gjorde i helgen var mycket godare.
Men, det finns en bra sak med idag, och det är att det nu är en dag mindre kvar till lovet. På fredag ska jag träffa Julia, hon jag och Anton ska vara statister i Mollys film om något krig eller så. På söndag får jag träffa pappa. Jag vill att det ska bli helg. Imorgon ska jag till tandläkaren, men jag får inte träffa Andie, för hon har blivit sjuk. Det får bli ngn annan gång.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback