Jag älskar listor.

Ja,, jag har några på lager, och jag är på ett oerhört list-humör.

1. vad heter du? Josefine
2. vad skulle du vilja heta ifall du själv fick välja? Savannah
3. vilka andra namn tänkte dina föräldrar ge dig? Isabelle
4. vilket stjärntecken är du? Skytt
5. vilken årgång är du? 1990
6. vart bor du? Segersäng^^
7. bott utomlands? Nej.
8. flyttat antal gånger? 9, om man är noga, vilket jag är
9. vart skulle du vilja bo? Någonstans med intressanta människor och bra väder/klimat
10. vilken skolklass? Jag går inte i skolan
11. vad vill du bli när du blir äldre? Författare, bibliotekarie eller museiintendent

FAVORITER
1. filmer? Filmer med bra manus. American beauty, Eternal sunshine, Lukas Moodysson
2. låtar? Recovering a satellite eller någon annan med Counting crows
3. årstider? Höst, jag klarar inte solen
4. mat/dryck? Joakim lagar god mat/jag och Julia gjorde en lista på godaste drickor, fläderblomssaft hamnade överst
5. djur? Jag har väl gått ifrån djurstadiet. Katt kanske.
6. färg? Sjuttiotal
7. parfym?
8. tv-program? Det Filip och Fredrik leder, ytterligare förebilder

9. ämne i skolan? Svenska
10. sysselsättning? Skriva

KLÄDER
1. vad använder du just nu för jacka? Antingen min active-jacka, eller min ulljacka, som är lite för stor

2. vad använder du just nu för skor? Jag har bara ett par: mina höstconverse, som sett sina bästa dagar
3. favoritfärg på kläder? Sjuttiotal

4. favoritmaterial på kläder? Tyg.
5. vilka kläder skulle du vilja ha just nu? Jag måste öka sjuttiotalsbeståndet
6. favoritaffärer? Myrornas^^
7. för ungefär hur mycket köper du kläder för i månaden? Det var länge sen
8. favoritmärke? Har ingen favorit direkt


DITT RUM
1. stort, litet eller mitt emellan? Stort, tror jag.
2. vilken färg på tapeterna? Vit-beiga
3. vilka färger går rummet i i övrigt? Vitt..
4. favoritmöbel i rummet och varför? Jag har ingen favorit
5. vad vill du ändra där inne? Lagerlokalskänslan
6. vad har du där inne av följande:
a) tv? Ja
b) video/dvd? Både och
c) dator? Ja
d) stereo? Ja
e) telefon? Ja
7. vad ser du om du tittar ut genom ditt fönster? Ljuspunkter
8. vad gör du oftast i ditt rum? Sitter vid datorn i olika ärenden
9. vem förutom du brukar sova i din säng? Varför skulle det sova någon annan i min säng?
10. favoritpryl i rummet? Det ligger en hel del livsviktigt på hårddisken
BLANDAT
1. vad heter din morfar? Min morfar hette Hans, när han levde
2. var har du i din:
a) jackficka just nu? Jag använder inte mina jackfickor
b) skolväska just nu? En bok, vet jag iaf
c) handväska eller liknande just nu? Plånbok, tuggummi, pennor, lappar
3. vad är du beroende av? Lypsyl, minttuggummin,
4. vilket land kommer du i från? Sverige.
5. vilken sorts lipsyl använder du? Helst Nueva
6. vad tror du på? Kan låta banalt, men: ärlighet
7. vilken religion tillhör du, om du nu tillhör någon? Ingen alls. Tar avstånd från religion
8. vad köpte du senast? Lunchen, eller en kopp varm choklad

9. har du nåt husdjur? Nej. Och saknar det inte.
10. vad bor du i? Friggebod.

GREJER
plånbok: En fejk som mamma fick i julklapp av Britta^^
tandborste: Svart apotekstandborste
smycken: Mitt svarta hjärta <3
solglasögon: Can’t see why to wear them
underkläder: Ja
nagellack: Nej, inte för tillfället

1. Ta närmaste bok och slå upp sidan 18, rad 4 - vad står där?

"...ka, febervarma veckor. Han som cyklar från Bjergsted mot sko-" Mannen som älskade Yngve, Tore Renberg
2. Sträck ut din vänstra arm så långt du kan, vad rör du vid? Min handduk
3. Vad var det senaste du såg på tv? Något tråkigt Disney channel-program
4. Utan att se efter, gissa vad klockan är: Runt sju [in fact: 18,57]
5. Bortsett från datorn, vad hör du just nu? Ingenting.
6. När var du senast utomhus och vad gjorde du då? Gick emellan husen, eller gick ifrån tåget
7. Vad tittade du på innan du började svara på den här undersökningen? Fyllde i en annan lista
8. Vad har du på dig? Byxor och tröja^^
9. Drömde du något inatt? I så fall - vad? Nej, i natt drömde jag nog inget, tack och lov
10. När skrattade du senast? Falsk med Dorota tidigare idag
11. Vad finns på väggarna i rummet där du är nu? Det är ganska kalt på väggarna
12. Har du sett något konstigt på sistone? Konstiga människor finns det gott om
14. Vilken var den senaste film du såg? United 93. Bra.
15. Om du blev multimiljonär, vad skulle du köpa? En massa saker. Egen lägenhet i Stockholm.
16. Berätta något om dig själv som folk inte känner till. Folk vet ingenting om mig.
17. Om du kunde förändra EN sak i världen, utan att ta hänsyn till politik och skuldkänslor, vad skulle det vara? Allting har ju med politik och skuldkänslor att göra. Och allt annat är bra som det är. Jag vet inte.
18. Tycker du om att dansa? Nej. [In case you didn’t know]
19. George Bush? Han den där nya kandidaten verkar bättre
20-21. Vad skulle dina barn heta, pojke resp. flicka? Rita/Stellan
22. Skulle du nånsin överväga att bo utomlands? Ja. Danmark eller England


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback