Konstruktivt.

Jag drömde en vidrig dröm i natt,
den har präglat hela dagen.
Jag vet inte riktigt varför jag tyckte att just den var så hemsk.
Det handlade om tjuvjägare, de skjöt hundar, fast jag vet inte om det fanns vilda hundar eller om de faktiskt skjöt folks hundar. Någon på den plats jag jobbade, motsvarighet till Johanna på biblioteket, tog mig med ut i skogen för att jag skulle få se det med egna ögon, och jag var verkligen livrädd för jägarna. Livrädd. Jag fick höra att det fanns anledning till det också, och det är den känslan, den rädslan, som jag burit runt på hela dagen sen.
Efter att jag varit ute i skogen, gick jag till en fest. Alla var där, från alla skolor jag gått i. Jag träffade Filip i trappan, och saker han sa lärde mig återigen att det inte går att lita på folk. Han sa något om att en tjej jag pratat med i skolan bara hade lurat mig, och det kändes som om alla på den där festen var emot mig. Jag snurrade runt med Elina i ett stort rum också. Till slut hittade jag Julia och Anton, de satt och halvsov framför en tv, och jag ville berätta om allt det obehagliga jag upplevt i skogen, men ingen av dem lysnade på mig, de bara avbröt mig, började prata om annat, och skrattade.
Det är svårt att berätta om drömmar, men den var verkligen jobbig.
Annars blrjade dagen ganska bra, jag kände mig bra, men jag har inte gjort någonting idag, mer än städat. Sedan ringde pappa till mig och han sa att han planerar att vi ska åka till Danmark på sportlovet, och jag kan inte tänka mig något bättre än Danmark i februari/mars. I really want it. Särskilt som jag är osäker på om jag kommer kunna följa med i sommar, med tanke på alla festivaler vi planerar att åka på. Okej, bara två stycken, men de ligger ganska dåligt till ur semestersynvinkel. Pappa skulle vilja ta oss till Barcelona i april, men det kommer inte bli så. Hamnar jag i Danmark på sportlovet blir jag inte ledsen för det.
Så ringde Julia till mig, och vi pratade mycket om just sommaren. Det är så mycket som ska gå ihop. Vi funderar på att köpa biljetterna till Peace and lov på tisdag, så att vi får Kärlekspris. Sedan bjöd hon mig till semelbakning på lördag, som för att fira hennes födelsedag som äger rum på fredag, och jag har köpt hennes present, och det är en bra present, och jag vill ge henne den nu!
Jag åt min andra semla för i år idag, kylskåpssmak på grädden, annars är semlor hur gott som helst.
Jag har inte varit på biblioteket på en vecka, jag måste säga att jag har saknat det de senaste dagarna, saknat stillheten. Saknat organiseringen, att få bestämma hur det ska vara, jag har saknat perfektionen. Hemma är allting bara en enda röra. På alla sätt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback