Propaganda.

Egencitat.
"En lunartjej fick mig på Eminem-spåret.
Det kanske utlöstes av att 8 mile går på tv.
Iaf, jag började lyssna på The Eminem show.
Jag kan inte påstå att jag minns första gången jag lyssnade på den,
men jag minns hur Sarah försökte få mig att förstå att det var bra.
Så förstod jag äntligen texten i My dad’s gone crazy.
Och ja, jag tyckte att det var bra.
Egentligen gör jag nog det fortfarande.
När jag lyssnar på det, minns jag alla de där citaten jag brukade skriva längst bak i mina skrivböcker i skolan, särskilt från Hailies song och My dad’s gone crazy.
More pain inside of my brain,
then in the eyes of a little girl inside of a plane,
aimed at the world trade
Till exempel.
Jag vill bara påminna mig själv om att jag var tolv år när jag ansåg mig känna igen mig i det här. Och nästa:
Some days I sit, starin’out the window
Watchin’this world pass me by
Sometimes I think theres nothin’to live for
I almost break down and cry
Jag tänkte också mycket över andra, kortare saker.
Parents are piss but the kids love it.
Micke brände skivan av mig.
Så satt jag och lyssnade på Eminem i min pre-tonårsförvirring.
På något sätt är det skönt att någon vågar säga vad alla tänker.
Men allt de som inte gillar Eminem hör när de lyssnar på hans musik är alla svordomar.
Och okej, det är ett helvete att se en Eminem-video på Ztv eller så, för det kommer uppehåll för varje svordom och det är en hel del sådana, men de som klagar på det, är precis som när äckliga gubbar säger ”Vilket kackel”, när en kvinna försöker få honom att förstå någonting. De lyssnar inte. Folk lyssnar inte.
Så. Nog med Eminem-propaganda för idag. Jag vet inte varför jag tog upp det. "

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback