It's not so bad

Jag känner inte riktigt för att skriva,
jag borde gå och lägga mig,
är alldeles för trött för att stanna uppe.
Men jag kan inte.
De mörka timmarna finns för att utnyttjas.
Jag älskar de mörka timmarna.
Jag har idag mottagit ett erbjudande från Malin,
om att komma upp och hälsa på henne innan skolan börjar,
ett erbjudande som jag genast åtog mig att tacka ja till,
utan att jag riktigt tänkte mig för, kanske.
Med tanke på mina känslor efter förra besöket var det är oerhört dumt val jag gjorde idag,
men jag är övertygad, alltid övertygad, om att denna gång blir det bättre.
Alltså, jag åker dit på måndag.
Jag ska försöka att vara lite mer medgörlig den här gången.
Jag antar att jag får stå ut med någon tidig morgon för de där hästarnas skull,
och kanske något avbrutet nöje, även det för hästarna.
En gång i tiden var jag också hängiven hästfanatiker, jag är glad att det har gått över och lämnat plats åt mycket annat. Vad som tagit dess plats är jag ännu inte säker på.
Hursomhelst,
jag blir upphämtad på onsdagseftermiddagen,
åker sedan med Alice och Marianne till Arlanda, varifrån vi tar flyget upp till Kiruna, varifrån vi tar bil över norska gränsen, kör ett par timmar och sedan plötsligt befinner oss utanför min faders bostad.
Jag saknar honom ganska mycket, jag hatar att jag har börjat göra det på senare tid, men för varje gång vi träffas påminns jag mer och mer om hur lika vi är och hur jag har fått tagit över hans tankesätt.
Inga ungdomar vill bli som sina föräldrar, hör man ju, men jag skulle inte se det som någon katastrof to end up just like him.
Iallafall, längre än så vill jag inte tänka, inte planera, förutom att det blir friidrotts VM den tjugofjärde augusti, vilket ger mig anledning att sitta inne hela dagarna.
Så, det är min sommar. Förresten kanske vi åker till Helsingfors också, men det är inte bokat.
Det känns skönt att ha planer.
Just det, jag läste i DN idag att Jan Stenmark ställer ut på Kulturhuset. Jag älskar Jan! Helt underbart, och det är gratis och jag ska gå dit någon dag när jag kommit hem och bosätta mig. Vill till biblioteket och läsa mer av honom.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback