Jag är lika rädd, så rädd som du

Det finns så mycket som rör sig i mitt huvud,
som jag inte har ork att uttrycka.
Mest handlar det om rädslor, men de flesta är gamla rädslor, som jag kommit över,
och kanske har jag till och med sett dem vända om och bli njutningar.
För ett tag sedan gjorde jag en lista på vad jag är rädd för,
eftersom jag är rädd för så många saker, rädd i så många situationer.
Det blev femton punkter.
Men jag tänkte, att om man är rädd för allt, så kan man säga att man inte är rädd för någonting, eftersom rädslan blir standard och utgångspunkt. Fast det måste jag fråga Julia om, hon kan konsten att slå hål på teorier.
I alla fall, eftersom jag behöver tid på mig innan jag kan uttrycka mig om mina föråldrarde rädslor som bor i mig nu, tänkte jag posta listan över allt jag är rädd för, så länge.

1. Eld
2. Trafik
3. Människor
4. Vassa föremål (oavsett avstånd)
5. Saker som rör sig, tex snurrar (om någon snurrar på sitt nyckelband el. liknande)
6. Bollar (hör antagligen till saker i rörelse)
7. Misstag
8. Skam
9. Tunnlarna till tunnelbanan
10. Frågor
11. Trappor
12. Öppna ytor
13. Pojkar/killar/män
14. Åka bil (för alla risker, krockrisk, motorstoppsrisk, halka-av-vägenrisk osv)
15. Konfrontationer

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback