Jag vill stanna i det skrivna ordet.

Jag stänger fönstren för att spela musik,
den höga volymen gör att jag tappar bort mina hjärtslag,
rytmen sätter sig i plastmattan som är spräcklig i fula färger.
Jag är en åskledare för sådant det inte går att sätta ord på.
Tre och en halv minut går fort.
Tre och en halv minut slukar timmarna och torkar ut huden.
Det magiska får åter inträde i den värld som jag byggt upp och som är omringad av principer.
Jag försöker minnas, det där som man aldrig ska glömma, det där som man aldrig vill tänka på,
aldrig igen.

Kommentarer
Postat av: vivi

Vad fint du skriver =)
Kramis

Postat av: Pim.

Det där var det finaste på länge.

2007-07-19 @ 13:59:47
URL: http://loppelus.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback