Reinkarnerad exakt som förut.

Jag har postat extremt mycket listor idag,
men de har iaf fått en egen kategori nu, vad det nu ska hjälpa till.
Idag har jag inte gjort någonting,
jag har jobbat en del och haft min lillasyster på mig som en igel.
Satte henne framför Janne Långben the movie så att jag kunde jobba vidare.
Jag har bara tittat på en film - Manhattan av Woody Allen, jag börjar bli riktigt hemma på Woody Allen, han har en sådan där humor man inte hittar ofta. Alla borde se Annie Hall och Manhattan.
Jag har inte läst ett dugg, det är oroväckande. Jag måste börja läsa igen.
Jag har inte skrivit heller, bara suttit alldeles för mycket vid datorn, och förstås plockat upp lite i rummet, men man kan knappast kalla det städning. Skrivit en liten lista över vad jag ska ha med mig till nästa veckas äventyr.
Lyssnat på tributeskivan till Leonard Cohen. Måste nog lyssna lite på Antony and the Johnssons, jag tycker om Antony när han sjunger Leonard's If it be your will, han har en trevlig röst. Men bäst är förstås syskonen Wainwright som gör Leonard-låtarna bättre än mr. Cohen himself.
Fyllt i en massa listor som sagt, en hobby jag aldrig kommer bli av med.
Julia har inte ringt, vilket hon sa att hon kanske skulle göra, jag förväntade mig att hon skulle göra det. Det betyder att jag inte kommer kunna prata med henne på typ en vecka, vilket känns jobbigt, men nu har Anton äntligen kommit hem, så hon lär väl kunna bida sin tid.
Väldigt dumt att han kommer precis när jag åker, för jag hade behövt honom lite grann.
Jag är lite orolig inför trippen till Malin, förra gången jag kom hem därifrån tänkte jag att jag inte skulle återvända på ett bra tag. Det kan haft att göra med att jag var förkyld och väldigt trött på grund av det, men det var så klart också tillökningen i stallet, och påminnelsen om hennes faktiska prioriteringar.
När jag började media och träffade Andie, tyckte jag att hon påminde mig om Malin, men likheterna har suddats ut, för Andie och jag kan faktiskt hålla igång en konversation, det var länge sedan jag gjorde det med Malin. Jag får väl helt enkelt utnyttja fördelarna med att komma bort ett tag och pool i trädgården, studsmatta och ridturer över åkrarna, så länge jag slipper mocka eller fylla på hö och vatten och sånt där jobbigt.
Jag är inte ett dugg orolig inför resan till Tromsö, det var nio år sedan jag sist var där, och det ska bli väldigt intressant att se platsen igen, som en kontrast till hur jag såg den då.
Framför allt vill jag träffa pappa förstås. Jag gillar våra sega mornar med text-tv och yoghurt, som när jag sov hos honom i Lillehammer, och alla andra sov på något vandrarhem, och stressen inte alls fanns hos oss innan de andra kom och knackade på dörren.
Jag tänkte på min farfar idag.
Han har aldrig spelat någon roll i mitt liv, jag minns bara att jag nästan var rädd för honom när jag var mindre. Och plötsligt nu, när jag tänker på honom, förstår jag mig på honom. Inte alltid, långt i från, men jag förstår varför han har valt den position han sitter i. Jag skulle nog göra det samma.
Sarah säger att hon tror att hon är kille för att hon gillar coola effekter på film.
Jag tror att jag är det för att jag är född utan simultanförmåga, och för att jag känner igen mig i det enfaldigt oskyldiga. Finns det smarta killar? Jag tror jag var en sådan i mitt förra liv.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback