Something to talk about

Jag har bestämt mig för att se igenom hela min filmsamling, de står i bokstavordning, och jag börjar från början.
Om en pojke står först (About a boy).
Ungefär halva filmen har gått nu, men jag kan inte låta bli att gå ifrån och skriva lite.
"People talking, keeps us alive" sjunger Badly drawn boy, som står för hela soundtracket, i låten Walking out of stride (kanske den bästa låten på skivan).
Livet är ganska mycket som det man kan hitta i Om en pojke.
"I am bloody Ibiza" och "I really am this shallow" är två av mina favoritcitat, det är det sättet jag vill leva på, men som inte är direkt accepterat av omvärlden. Man får inte vara en ö, det är onormalt och måste botas. Att vara asocial kan liknas lite grann vid homosexuella, det är konstigt, och man undviker dem helst. Kanske tar man en omväg för att slippa säga hej. Jag gör ett försök att vara bildlig, får se hur det tolkas av de som läser.
Will har varit min ledsager sedan jag för första gången läste boken Om en pojke.
När Will träffar Rachel på en nyårsfest, upptäcker han hur livet hade kunnat vara, om han bara på något sätt var intressant. Jag kommer bli precis så. Jag kommer sitta bredvid världens vackraste och mest bohemiska kvinna på en nyårsfest det år jag fyllt 38 och veta att det inte ens är värt att försöka fånga hennes uppmärksamhet, för det finns ingenting att säga, ingenting vi har gemensamt.

En blandning av Jonas Gardells skapelse Fru Björk, och Nick Hornby's skapelse Will Freeman, är min framtidsutsikt.
Jag antar att jag kunde ha det värre.

Kommentarer
Postat av: Andie

Will Freeman e ju bara hur grym som helst :p


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback