Hur mycket jag än tar finns alltid lite kvar

Bara för att jag älskar Raymond & Maria just nu, måste jag få citera lite.

"Fem minuters resväg, fem minuter in till stan - fem minuter för dig själv"

"Bilen görs i Tyskland, men krockkudden är svensk, det är bra att veta"

"Visst, allting ska ta slut, men inte redan nu. Det måste finnas någon här som är som jag och du"

Ur Hur andra människor bor

"Fast att du ser ut som förr, går du inte att känna igen"

Ur Du letar i bilen

"Och varje arbetsdag tar slut, min vän. Sen går du dit igen."

"Det var inte du, och det var inte jag, som sa att kärleken är som ett företag"

Ur Någonting på NK

"Säg hej till någon nu, och fråga hur han mår. Sen ska du se, att han frågar samma sak tillbaks"

"Var det nån som sa nåt snällt? Det är svårt att minnas nu"

Ur Varför ska vi göra allt igen

"Jag fick ett brev från banken, ja det känner till mitt namn. Om jag svarar riktigt snabbt, vinner jag en helg i Köpenhamn"

"Alla här på mitt kontor, vet var prins Carl Philip bor"

"För bara fyrtio kronor till, får jag ännu en kanal"

"Klockan är nu nio, räntan under tre procent. Den som kommer först till jobbet får först veta vad som hänt"

"Har du träffat nån som vet hur det känns innan man dör"

Ur Prins Carl Philip (vilken jag tror är favoriten på nya skivan, för tillfället iaf)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback