Under gatorna finns tunnlar utan slut.

- Disco är död, säger han som om det var en gammal vän
Jag blinkar med mina orangeglittriga ögon.
- Inte i min värld

Igår mådde jag...jättedåligt.
Någonstans känner jag att jag borde börja variera mina texter.
Jag satt hemma hela dagen och läste Johanna Nilsson.
Hon förlorade språket någonstans i mitten av boken, där allting övergick i story. Det var synd.
Idag står jag inför ett dilemma, antingen börjar jag på Jonas Gardells Vill gå hem, eller så fortsätter jag med Johanna och plockar ut nästa bok ur hyllan, De i utkanten älskande.
Vill gå hem är tunnast, så jag börjar nog med den.
- Jag har gjort det igen, sa Julia när hon ringde
- Köpt skor, gissade jag fast att jag hörde hur det lät.
Julia kommer hit idag eller imorgon.
Mamma, Micke och Emma åker imorgon. Jag och Joakim ska vara ensamma hela veckan med Mio.
Det ska nog gå bra, men nu vill jag bara att allt det där vi har planerat, ska börja. Jag vill åka upp till Borlänge, träffa Sofie, fortsätta till Danmark, komma hem ett par dagar och sedan åka iväg till Arvika. Jag har inga biljetter än.

När jag gick och lade mig igår, kunde jag se soluppgången färga hela himlen bortanför Plogfåran. Orange och rosa glödde och höll mig vaken en stund.
Idag var det ett underbart väder att vakna upp till. Jag vet inte om jag vaknade av regnet eller om det var något annat, men smattrandet mot rutan var det första jag lade märke till.
Jag och Mio gick runt området i duggregnet. Jag blir helt uppfylld av den underbara grå stämningen.
Idag ska jag bara sitta inne i min soffa och läsa böcker.
Ikväll ska jag se någon film. Så har den söndagen gått.

I natt ska jag spela in en film till Sarah. Jag vet inte när jag träffar henne nästa gång. Hon är hos sin pappa nu. Jag har redan sett hälften av de filmer jag lånade av henne.
Snart ska jag ta bort mitt blåa nagellack, och sedan ska jag måla dit det igen. Allt för att uppehålla skenet, inför de som ändå inte märker någonting.
Jag behöver ta mer plats i mitt eget liv.
Det är kallt i rummet, mest för att solen inte ligger på längre, och att golvet drar till sig kyla.
Joakim lagar lasange i köket som ska tina upp mig igen. Jag vill att Julia ska ringa så att jag kan få känna mig lugn, men hon är på jobbet ännu, är på jobbet till klockan fem.
Någon dag den här veckan måste jag till biblioteket för att lämna tillbaka en bok.
Jag drömde häromnatten att jag gick dit, och jag pratade med Anders, men han sa ingenting jag ville lyssna på. Jag försökte hitta Boy George's självbiografi, men jag tror inte att jag hittade den.
Min Raymond & Maria-skiva tog slut nu, så jag orkar inte fortsätta skriva. Jag ska sätta mig och bli ännu mer deprimerad tillsammans med Charlotte och Daniel <3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback