Mannen kommer av praktiska skäl inte existera

Jag läser Valerie. Den här gången Valeries alldeles egna litterära verk: SCUM manifest. Hon har rätt i nästan allt hon säger. Jag tänkte bjuda på ett citat, men inte mer.

"Kärlek är varken beroende eller sex, kärlek är vänskap
och därför kan kärlek inte existera mellan två män
 eller en man och en kvinna. Kärlek kan inte existera
där en eller båda är en själlös, osäker och insmickrande
man. Liksom konversation kan kärlek bara existera
mellan två säkra, frifräsande, oberoende, coola kvinno-
kvinnor. Detta eftersom vänskap baseras på repsekt,
inte förakt."

Jag älskar Valerie <3

(lite senare när jag kommit lite längre in i boken:)

Fast om jag bara får välja ett citat i hela boken, skulle det lugnt vara det här (jag vill utsända en liten varning, för män kan detta verka en aning stötande):

"På samma sätt som att människor, på grund av att de är
mer utvecklade och har ett högre medvetande, har
större rätt att leva än hundar så har kvinnor större rätt
att existera än män. Utplånandet av mannen är därför
en rättfärdig och god handling, en för kvinnor mycket
välgörande handling och också en ren barmhärtighets-
gärning"

Underbart. How I love you. Det är jag och Valerie nu, nyförlovade är vi, och ska aldrig mer separeras från varandra.
Försumma varandra, kanske, det har jag förstått att gifta par lätt gör, men sådana tankar orkar jag inte tänka nu, i min nyförälskelse. Valerie är den enda som förtjänar mig, den enda som ska få mig. Coola säkra kvinnor som lever på gränsen till asexualitet. That's us.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback