Du får låna min fyrklöver.

Okej,
känner inte riktigt för att blogga,
men ändå...något säger mig att jag borde.
Inte för att jag har något att berätta, men det blir någon slags terapi.
Julia och Anton kom hit i fredags, måste varit en av de bästa övernattningarna på ett tag,
vi satt i köket och Anton åt pizza och vi mindes tillbaka, särskilt Gotland och Julias och Antons sengångardiskussion, som kommer bli ett av de mest klassiska inslagen i våran tidiga vänskap.
Sedan såg vi Kill Bill vol. 2, grymt mycket bättre än ettan, riktigt bra. Första filmen var så...äh, jag vet inte, men jag tycker inte om sådant som bara är snyggt, man tröttnar så otroligt fort. I nummer två sa de en del väldigt bra saker som gjorde mig glad, plus att den var väldigt snygg.
Vi stannade uppe länge trots att både Julia och Anton skulle upp tidigt på morgonen och jobba.
Vi började titta på Ringu, den japanska originalversionen av The Ring, vi hann ungefär till mitten innan ingen av oss orkade fortsätta, men det gjorde inget, jag var inte alls imponerad av den. Antingen berodde det på att jag sett den amerikanska först och tycker om den, eller så var det helt enkelt så att den japanska glappade i spänningen och kändes gammal trots att den är från 1997 (vilket, okej, är tio år sedan, men med gammal tänkte jag nog mer... tjugofem år).
Jag var så trött när jag vaknade av Antons alarm vid sju, och hade då sovit endast fyra timmar två nätter i rad, och det funkar inte för mig, jag behöver verkligen sova. En och en halv timme senare gick jag och Julia upp och resten av dagen spenderade jag med att inte göra någonting, ungefär. Sitta hemma och titta på film, såg Bortspolad bland annat, när jag tänker tillbaka på den var jag inte så imponerad av den heller. Det är inte en film man kommer ihåg.
Såg Tillsammans också, som var den enda medicinen för mig igår, men min trötthet och irritation, det är helt sjukt hur jag älskar den filmen.
Tittade på Eurovision song contest, men ångrar mig nästan, nästa år ska jag inte göra det. Fan vilket tråkigt program. Vilken tråkig tillställning. Synd att inte Julia var där, jag hade gärna hört hennes åsikter.
Idag är jag jättesjuk.
Så otroligt otroligt jobbigt, jag hatar det!
Jag har alltså inte gjort någonting idag heller,
legat i min soffa och tittat på Life aquatic, filmen jag och Anton köpte tillsammans på Gotland, som Anton haft hemma hos sig sedan dess, i oktober, och nu blev det min tur att ta över vårdnaden, och jag älskar den, även om The Royal Tenenbaums är bättre, kanske för att omständigheterna inte tar över det jag älskar mest med Wes Anderson: manuset och karaktärerna.
Annars har jag tittat på Bingolotto och därmed refererat till den bästa scenen i Fucking Åmål, och härnäst väntar Wallander, jag vet inte varför vi tittar på dem, både mamma och jag tycker illa om Wallander-filmerna med Krister Henriksson, men ser dem varje vecka.
Filmtipset fungerar inte. Jag känner mig helt handikappad. Jag har sett flera filmer i helgen och jag kan inte gå in och betygsätta dem. Jag som alltid varit beroende av filmtipset, ett beroende som blev ännu värre efter att jag introducerade Anton för hemsidan, han är helfast, och för några dagar sedan satt vi och pratade i telefon, båda satt framför datorn, vi gick in på samma sidor på filmtipset och diskuterade idiotiska kommentarer och filmtips och våra poäng, och var allmänt nördiga. Måste nästan ringa honom och beklaga mig lite. Det hade jag definitivt gjort om jag kunde, men just nu hindrar förkylningen mig från att prata ordentligt, så jag låter bli.

Jag ångrar verkligen att jag inte var på biblioteket förra veckan, jag var inte där på hela veckan förutom en och en halv timme i fredags, och nu känns det jättedumt att ringa och säga att jag är sjuk, för jag är Peter i Peter och vargen. Jag är hur dum som helst och otroligt bortskämd och jag hatar mig själv ibland.

Resten av kvällen ska jag frossa i resterna av gårdagens buffé av tilltugg. Micke köpte godis och chips för två hundra spänn, och även om jag knappt känner smak (bara jordnötsringarna passerar svullnaden), dämpar det ångesten.


Kommentarer
Postat av: mojsan

Okej, låte mindre bra! Men du blir nog frisk snart :). Själv börjar jag bli förkyld med ont i huvet o halsen till o från. menmen :P

Det var jätteskönt :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback