If I'm just bad news, then you're a liar

Sitter och lyssnar på Tell all your friends,
Taking back Sunday.
För att jag kände mig destruktiv häromdagen och laddade ner lite destruktiv musik.
Idag har varit en otroligt tråkig dag.
Efter att vi hade det där mysiga fikat på biblioteket
(där Dorota grillade Mariekex, hittade på nytt smeknamn till mig, kom med bra nya idéer innehållande både Hitler och Dolly Parton samt Anders demonstrerade, genom dålig humor, hur mycket han behöver semester)
hände ingenting. Verkligen ingenting.
De håller på att bygga någonting i foajén i Folkets hus, så vi kunde inte ha dörren öppen, men det lät fortfarande olidiligt mycket när dörren var stängd. Och Ethel är besatt i friska luft, så alla fönster stod öppna, plus ett par fläktar, och jag höll på att frysa ihjäl, men det är väl sådant man får ta.
Helen har pratat med Karin på Skeppsholmens folkhögskola, Karin sa att de inte vill ta in folk förrän året de fyller arton, men tyckte att jag skulle söka in till kursintagningen i januari, vilket jag nog bestämt mig för att göra.
Praktik ett år till? Eller kanske ett arbete.
Nej, vet ni vad jag skulle vilja göra? Jag vill läsa in Matte A kursen på IV nu i höst, så att jag kan läsa något roligt när jag väl börjar på Skeppsholmen. Fan vad skönt det skulle vara. Matte A är inte ens svårt. Men tråkigt som fan.
Jag ska nog klara det. Jag får väl läsa Matte B på skolan sen, så att jag kommer in på den där himla högskolan alla tjatar om. Fast innan dess kanske min första Best seller tryckts^^
Nej, idag har jag haft så tråkigt på biblioteket att jag gick därifrån tidigare än jag borde.
Jag hämtade Emma, och hon och jag har suttit och zappat mellan alla barnkanalerna i flera timmar, tills mamma kom hem. Och jag kan inte påstå att jag hittade på något mer intelligent att göra efter att jag blivit pliktfri.
Jag ska snart sätta mig och läsa en bok. Kanske fundera ut vad jag ska köpa till Helen när jag slutar på biblioteket, hon har verkligen ställt upp för mig, hon är bäst.
Nej, just det, jag vill ringa pappa. Hoppas han har tid med mig.
Imorgon ska jag till läkaren, det vill inte jag, men det blir nog bra med det också.
På torsdag åker vi iaf till Arlanda och möter upp Alice och Lars. Jag ska övertyga dem att köpa sandaler till mig^^

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback