Maybe I'm a fool, waiting in line

Jag vaknade klockan sju, låg vaken en stund, mamma kom upp och hämtade hennes kläder som jag hade snott,
jag somnade om, vaknade elva, halv tolv någon gång, låg kvar tills klockan var halv ett, gick upp och duschade (jag fick ta stora duschen för det satt en spindel i min dusch^^), satte på tv:n, åt lunch framför reprisen på förra årets Bonde söker fru (världens mest absolut pinsamma program), snodde mammas smink framför spegeln, tittade på MTV, gav mig av till pendeltåget som skulle ta mig till stan.
Egentligen skulle jag bara hämta ut biljetterna till Spider-man 3 som jag och brorsan ska se på lördag, jag hade kunnat göra det efter jobbet, men det är så jobbigt när man väl har slutat, att inte få åka hem, och jag ville sova, så jag bestämde mig för att inte gå till biblioteket.
Jag var framma i stan halv fyra, biljetterna hade jag hämtat på tio minuter (herregud hur lång tid det tar att gå Drottninggatan fram när det är mycket folk där, och vilken panik jag får, jag vill bara sparka ner allihopa för att de går i vägen, jag som inte alls brukar vara särskilt våldsam av mig..), sedan gick jag runt lite för att leta efter ett glittrigt nagellack. Jag hittade ju mitt gamla blåglittriga på vinden, men det är slut nu, men jag har blivit kär i det och ville ha något liknande, men det fanns inte. Det fanns inga fina blå överhuvudtaget, mest rött och rosa i olika nyanser. Depend är de som har bäst färger, men inte heller de hade snygg blå. Så jag skippade nagellacket och gick på kläder istället. Det var inte riktigt meningen. Men jag tog ut mina sista pengar och köpte bruna och orangea kläder som jag kan ha till kjolen och mina orangea jeans.
Jag har verkligen börjat köpa allt på H&M nu för tiden, men man hamnar lätt där, och det är billigt och de har mycket i mina favoritfärger. Sedan handlar det väl inte mest om var man köper sina kläder, utan hur man bär dem.
Idag målar jag mina naglar i orange istället för glitterblå. Det blir lika bra.
Anton ringde till mig idag (två gånger) och undrade om vi ska hitta på något imorgon, vilket jag tackade ja till, och han kommer hit (kanske, antagligen) imorgon, så jag måste städa. Fast bara plocka undan det som ser värst ut, jag orkar inte anstränga mig särskilt mycket.
Sedan ringde jag till Julia, men när hennes mobil dog kändes det överflödigt att ringa upp igen, så det blev inte riktigt avslutat. Hon åker till Öland imorgon. Varför åker folk bort hela tiden? Jag ska aldrig mer åka bort.
(Bara i sommar, somrar räknas inte). Hon och jag funderade lite över varför vi båda plötsligt det här halvåret börjat längta hem när vi varit borta någonstans, eftersom vi inte gjorde det förut. Det kanske har med åldern att göra.
Imorgon ska jag få referens av Anders, och då är större delen av min ansökan till folkhögskolan klar, jag skickade efter om personbevis på skattemyndigheternas hemsida igår, och jag har skrivit en demo till mitt personliga brev. Nästa vecka ska jag skicka iväg det. Det känns bra.
Nu ska jag gå och titta på Efter bröllopet med mamma^^

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback